Rekrutacja do liceów 2017: czy można sprawdzić wynik w internecie?

05.07.2017 14:52

Rekrutacja do liceów i szkół ponadgimnazjalnych 2017 nadal trwa. Kandydaci niecierpliwie oczekują na wiadomości, czy udało im się dostać do wymarzonej szkoły, które już niedługo się pojawią. Jak sprawdzić, czy dostałeś się do liceum? Przedstawiamy szczegółowe terminy i instrukcję, jak sprawdzić wyniki.

Jak sprawdzić wyniki rekrutacji do liceum 2017

fot. pixabay.com

Rekrutacja do liceów i szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2017/2018 wciąż trwa. W tym momencie kandydaci oczekują na pojawienie się w Internecie wyników rekrutacji. Jak sprawdzić, czy dostałeś się do wybranej szkoły? Przedstawiamy informacje i terminy, kiedy sprawdzić wyniki i składać dokumenty do liceów.

Wyniki rekrutacji do liceów online

W podaniu składanym do szkoły pierwszego wyboru należało zaznaczyć, czy chce się mieć dostęp do swoich danych przez Internet. W przypadku nie zaznaczenia zgody, dane ucznia nie pojawią się w systemie. Będzie można je sprawdzić tylko w szkole pierwszego wyboru.

Kandydaci, którzy wypełnili dokument w systemie internetowym od razu otrzymywali specjalny numer PIN, za pomocą którego dane będą dostępne z dowolnego komputera podłączonego do Internetu po wpisaniu swojego numeru PESEL oraz numeru PIN. Dla tych, którzy wypełnili dokumenty ręcznie, szkoła mogła wygenerować PIN, dzięki któremu wyniki będą dostępne dla kandydata w systemie.

Rekrutacja do liceów 2017 - kiedy i gdzie można sprawdzić wyniki?

Wyniki rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych pojawią się 5 lipca do godz. 16:00. Zostaną ogłoszone listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.

Uczniowie będą mogli sprawdzić, czy zostali zakwalifikowani do wybranych szkół:

Od 6 lipca od godz. 10.00 do 14 lipca do godz. 12.00 kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani do przyjęcia, potwierdzają wolę przyjęcia w postaci przedłożenia:

- oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum;

- oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

Uczniowie mogli wybrać maksymalnie trzy szkoły ponadgimnazjalne i dowolną liczbę klas (oddziałów) w tych szkołach. Ustawiając je w odpowiedniej kolejności, określali hierarchię - na pierwszym miejscu należało wybrać klasę w szkole, w której najbardziej chcieliby się uczyć. Jeśli nie zgromadzili odpowiedniej liczby punktów rekrutacyjnych, system kolejno sprawdzi możliwość dostania się do klas i szkół wybranych w następnej kolejności. Właśnie dlatego tak ważne było to, żeby wybrać szkoły odpowiadające swoim możliwościom, żeby na pewno znaleźć dla siebie miejsce w szkole ponadgimnazjalnej.

RadioZET.pl/edukacja.warszawa.pl/KP