Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Damian Michałowski, Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

20 km odcinek S5 w woj. dolnośląskim oddany do ruchu

07.11.2017 11:55

6 listopada 2017 roku do ruchu oddano niemal 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 pomiędzy węzłami Korzeńsko a Krościna. Przy czym blisko 5-kilometrowy fragment ukończono przed terminem.

20 km odcinek S5 w woj. dolnośląskim oddany do ruchu

fot. mib.gov.pl

W uroczystości otwarcia drogi ekspresowej S5 wzięli udział Marek Chodkiewicz (wiceminister infrastruktury i budownictwa), Paweł Hreniak (wojewoda dolnośląski), Krzysztof Kondraciuk (dyrektor generalny GDDKiA) oraz Lidia Markowska (dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu).

Docelowo droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km – od Wrocławia przez Poznań, Bydgoszcz do połączenia z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy koło Grudziądza. Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku na odc. Korzeńsko – Wrocław o łącznej długości 48 km podzielona została na 3 zadania:

  • węzeł Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Krościna (bez węzła) – ok. 15 km. Wykonawca – Konsorcjum firm BUDIMEX S.A., STRABAG Sp. z o.o.,
  • węzeł Krościna – węzeł Trzebnica (bez węzła) – ok. 14 km. Wykonawca – DRAGADOS S.A.,
  • węzeł Trzebnica – węzeł Widawa (bez węzła) – ok. 19 km. Wykonawca – ASTALDI S.p.A.

Budowa S5 od Korzeńska do Wrocławia jest realizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Całkowity koszt zadania to ponad 1 861 mln. zł, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej to ponad 911 mln zł.

Najważniejsze cele inwestycji to stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, która zapewni wysoki komfort ruchu i ułatwi międzynarodowy transport drogowy poprzez dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 KN na oś. Budowa szybkiego i sprawnego połączenia przyczyni się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i zmniejszenia oddziaływania na środowisko. S5 pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych.

RadioZET/mib.gov.pl/MS

Zagłosuj

Unikasz płatnych autostrad?