Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Fiat 500L po liftingu ma 40% nowych komponentów

23.05.2017 09:36

Włoski producent samochodów w 2012 roku zaprezentował 5-drzwiową wersję popularnej „pięćsetki”. Teraz ten model przeszedł gruntowną modernizację.

Fiat 500L po liftingu ma 40% nowych komponentów

fot. materiały prasowe

Fiat wraz z zaprezentowaniem oficjalnych zdjęć odświeżonego 500L ujawnił, że nowych jest aż 40% komponentów. Klienci do wyboru będą mieli 3 poziomy wyposażenia – Urban, Cross i Wagon. Pod maskami znajdziemy różne silniki, w zależności od rynku. W Europie dostępne będą między innymi benzynowe 1.4 o mocy 95 lub 120 KM, a także 0.9 generujący 105 KM. Spośród turbodiesli wybór może paść na 1.3 MultiJet II 95 KM lub wydajniejszy 1.6 120 KM.

Pod względem stylistycznym zmiany są raczej subtelne, mimo zapewnień producenta o 1800 nowych elementach designu. Przeprojektowano zderzaki, osłonę chłodnicy, dodano chromowane elementy. Samochód dostępny jest w 37 kombinacjach kolorystycznych, a także z trzema różnymi typami dachu – białym, matowym czarnym, błyszczącym czarnym, a także w kolorze nadwozia. Nowością w palecie jest niebieski kolor Bellagio Blue. Możliwa jest dodatkowa personalizacja za sprawą 92 akcesoriów Mopar, w tym 520-wattowy system audio sygnowany przez markę Beats.

We wnętrzu znajdziemy nowy wieniec kierownicy, chromowane akcenty, nową grafikę zegarów, między którymi znalazł się 3,5-calowy wyświetlacz, przeprojektowany lewarek skrzyni biegów umieszczony nieco wyżej niż w modelu sprzed liftingu. Na środku umieszczono 7-calowy ekran systemu multimedialnego Uconnect, współpracującego z Android Auto i Apple CarPlay. Odmiana 500L Cross, o prześwicie zwiększonym o 25 mm, zyskała nowe tryby jazdy, 17-calowe felgi, a także plastikowe elementy dookoła nadwozia, mające zapewnić dodatkową ochronę.

Fiat 500L sprzed faceliftingu na polskim rynku kosztował od 54 000 zł za odmianę 1.4 95 KM z 6-biegową skrzynią ręczną. Najdroższy wariant 1.6 Multijet II 120 KM w wersji Trekking kosztował od 81 500 zł.

RadioZET/MS