Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Kona – nowy crossover Hyundaia w pełnej krasie

13.06.2017 09:53

Hyundai zaprezentował zupełnie nowego crossovera, który będzie konkurować z takimi autami jak Nissan Juke, Toyota C-HR, Jeep Renegade, a także Honda HR-V. Prezentowany model ma być autem globalnym.

Kona – nowy crossover Hyundaia w pełnej krasie

fot. materiały prasowe

Jeszcze w czerwcu 2017 Kona trafi do sprzedaży w Korei Południowej. Następnie zadebiutuje na rynku europejskich przed końcem roku, po czym wjedzie do USA we wczesnym 2017. Nazwa samochodu wzięła się od regionu usytuowanego na Hawajach. Zdaniem projektantów auto zostało stworzone z myślą przede wszystkim o grupie millennialsów, o czym wspomniał Euisun Chung, wiceprezes Hyundaia:

"

Kona to stylowy, bardzo funkcjonalny kompaktowy SUV, idealnie wpasowujący się w potrzeby klientów szukających wyzwań, aktywnie spędzających czas. Tym modelem chcemy wyznaczać nowe standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów – mowa o atrakcyjnym designie, nowoczesnych technologiach i najbardziej zaawansowanych rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa. "

We wnętrzu tego pojazdu znajdziemy system multimedialny kompatybilny z Android Audio i Apple CarPlay, z radiem HD i tylną kamerą. Jako pierwszy model w segmencie, Kona ma być wyposażona w opcjonalny system bezprzewodowego ładowania telefonu, który poinformuje kierowcę o jego pełnym naładowaniu. Nowością jest także Head-Up Display wyświetlający takie informacje jak prędkość, audio, wskazówki nawigacji, czy ostrzeżenia asystenta pasa ruchu.

Systemy bezpieczeństwa

Hyundai po zęby wyposażył Konę w systemy bezpieczeństwa, w tym zapobiegający kolizji czołowej, asystentów pasa ruchu, martwego pola, świateł drogowych, monitorujący zmęczenie kierowcy – wszystkie one współpracują z radarem oraz przednią kamerą. Podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego Hyundai ostrzeże o jadącym z boku.

Wymiary

Auto mierzy 4165 mm długości, 1800 mm szerokości i 1550 mm wysokości przy rozstawie osi 2600 mm. Z tyłu znajdziemy dzielone, składane fotele, a także dodatkową przestrzeń pod podłogą w bagażniku.

Silniki

Na większości rynków Kona w bazowej odmianie będzie sprzedawana z 2-litrowym silnikiem wolnossącym o mocy 149 KM i 179 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracującym z 6-biegową skrzynią automatyczną. W takiej konfiguracji crossover osiąga pierwsze 100 km/h już po 10 sekundach i potrafi rozpędzić się do 194 km/h.

Mocniejszy silnik 1,6-litrowy turbodoładowany T-GDI o mocy 177 KM i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego będzie występować w tandemie z automatem o 7 przełożeniach. W tej odmianie auto osiągnie pierwszą „setkę” w 7,7 sekundy, rozpędzając się do 210 km/h.

Na europejskim rynku w gamie znajdziemy także 1-litrowy, 3-cylindrowy turbodoładowany T-GD z 6-biegową skrzynią ręczną. Jednostka generuje 120 KM i 172 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1500 do 4000 obr./min, co pozwoli na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 12 sekund i zapędzenie wskazówki prędkościomierza do 181 km/h.

Alternatywą w gamie ma być 1,6-litrowy turbodiesel dla wybranych rynków.

RadioZET/MS