Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Marcin Gortat odebrał nowe Porsche Panamera 4 E-Hybrid

17.08.2017 13:53

Ambasador Porsche i jedyny polski koszykarz w NBA – Marcin Gortat – odebrał kluczyki od nowej Porsche Panamery 4 E-Hybrid.

Marcin Gortat odebrał nowe Porsche Panamera 4 E-Hybrid

fot. materiały prasowe

Druga generacja tego modelu, opracowana na modularnej platformie MSB, zadebiutowała w 2016 roku podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Auto jest rozwinięciem dotychczasowej koncepcji na ten samochód. Panamera ma konkurować z takimi motoryzacyjnymi tuzami jak Mercedes-Benz klasy S oraz Maserati Quattroporte. Pod względem stylistycznym Porsche czerpie garściami z najnowszej odsłony ikonicznej „dziewięćsetjedenastki”.

Nowa jest w pełni aluminiowa konstrukcja – dłuższa i szersza od tej, wykorzystywanej przez samochód, który zastępuje. Zwiększony został rozstaw osi (o 30 mm). Nadkola tego modelu, mogą wypełniać felgi w rozmiarze od 19 do 21 cali. O bardzo dobre właściwości jezdne ma dbać system tylnych kół skrętnych, wykorzystywany dotychczas w 918 Spyder oraz 911 Turbo. W stosunku do swojego poprzednika, nowa Panamera może pochwalić się jeszcze skuteczniejszymi hamulcami. Odmiana 4 E-Hybrid wykorzystuje 2,9-litrowy silnik biturbo V6 pracujący w tandemie z elektryczną jednostką. Łączna moc układu wynosi 462 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podczas gdy w odmianie poprzedniej generacji elektryczny motor załączał się przy wciśnięciu gazu na co najmniej 80%, tak w nowej Panamerze wspiera spalinową jednostkę już od najniższych obrotów, zupełnie jak w bezkompromisowym 918 Spyder. Biegami żongluje dwusprzęgłowy automat PDK o 8 przełożeniach. O swoich wrażeniach wspomniał Marcin Gortat:

"

Mimo tej stosunkowo niewielkiej pojemności auto ma niesamowitą moc, nie spodziewałem się tego. A przy okazji, dzięki silnikowi elektrycznemu, jest całkiem ekonomiczne. Na naładowanym w pełni akumulatorze przejechałem prawie 40 km. Nie spodziewałem się aż takiego naszpikowania auta elektroniką. Jeździłem po mieście i przemierzyłem w trasie całą Polskę. Po autostradach nowych i starych, po drogach lokalnych i ulicach, po trasach mokrych i suchych. Panamera zawsze była jak przyklejona do drogi. To dla mnie bardzo ważne, bo na bezpieczeństwo my sportowcy zwracamy najwyższą uwagę. "

Za sprawą przeprogramowanego sterownika silnika, nowy sedan Porsche potrafi od 0 do 100 km/h rozpędzić się w 4,6 sekundy i pomknąć nawet 278 km/h. Poruszając się w elektrycznym trybie kierowca jest w stanie osiągnąć 140 km/h, przejeżdżając do 50 kilometrów.

W teorii, spalanie nowej hybrydy ma oscylować wokół 2,5 l/100 km bazując na wynikach osiągniętych w standardzie New European Driving Cycle dla modeli hybrydowych plug-in. Jednak warto zauważyć, że same testy przeprowadzane są w warunkach laboratoryjnych, które nijak mają się do rzeczywistości. W dodatku pojazdy przejeżdżają jak największy dystans na energii elektrycznej, a resztę – przy wykorzystaniu silnika benzynowego.

Hybrydowy sedan na pełne naładowanie litowo-jonowej baterii potrzebuje 5,8 godziny przy użyciu standardowego urządzenia o mocy 3,6 kW, podczas gdy z opcjonalnym o mocy 7,2 kW potrzeba 3,6 godziny. Samochód zaprojektowano w taki sposób, by zawsze przy uruchomianiu rozpoczynał pracę w pełni elektrycznym trybie E-Power. Kierowca następnie będzie mógł zmienić na jeden z pozostałych trybów – Sport i Sport Plus dzięki standardowemu pakietowi Sport Chrono Package. Jednak to nie wszystko – opracowano bowiem hybrydowe ustawienia o nazwach Hybrid Auto, E-Hold i E-Charge.

W Polsce ceny rozpoczynają się od 490 740 zł z VAT. Pierwsze modele trafią do właścicieli w połowie kwietnia 2017 roku.

RadioZET/MS