Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Damian Michałowski, Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Mercedes klasy X w pełnej krasie

20.07.2017 12:00

Mercedes jako pierwszy producent z segmentu premium opracował pickupa. Samochód w wersji produkcyjnej dostępny będzie w 3 różnych konfiguracjach – Pure, Progressive i Power.

Mercedes klasy X w pełnej krasie

fot. materiały prasowe

Według producenta, auto ma łączyć w sobie typowe atuty pickupów – solidność, funkcjonalność, wytrzymałość przy ponadprzeciętnych właściwościach terenowych – wraz z klasycznymi cechami Mercedesów, czyli designem, komfortem, dynamiką jazdy i bezpieczeństwem.

Pod względem designu, klasa X czerpie garściami z obecnego języka stylistycznego marki. Z przodu dostrzeżemy osłonę chłodnicy przedzieloną podwójną listwą, wyraźne przetłoczenia na masce i przednie lampy zachodzące daleko na błotniki.

Ponadto jak na klasę premium przystało – klienci będą mogli cieszyć się sporym zakresem indywidualizacji. Wybrać można jeden z trzech wersji wykończenia kokpitu, pięciu tapicerek, a także dwóch odcieni podsufitki. Do tego jest sporo opcji orurowania – np. przestrzeni ładunkowej, zabudowy, osłony podwozia.

Atutami klasy X mają być szeroki rozstaw kół, sprężyny i amortyzatory zestrojone typowo dla Mercedesa, wentylowane hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. W efekcie auto ma zapewniać świetne właściwości jezdne nie tylko w terenie, ale także na asfalcie. O to pierwsze ma zadbać dołączany napęd 4MATIC na obie osie z przekładnią redukcyjną i opcjonalną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi.

W połowie 2018 roku gamę silnikową ma uzupełnić nowy wariant – diesel V6 o mocy 258 KM, standardowo wyposażony w stały napęd na obie osie, co wraz z ogromnym momentem obrotowym powinno wystarczyć na zmierzenie się z wymagającym terenem.

Wymiary

Klasa X mierzy 5340 mm długości, 1920 mm szerokości, 1819 mm wysokości przy rozstawie osi 3150 mm. Długość skrzyni ładunkowe to 1587 mm, a szerokość – 1560 mm. Maksymalna ładowność wynosi 1042 kg.

Silniki

W momencie wprowadzenia na rynek do wyboru będą dwie mocne i efektywne jednostki 4-cylindrowe. Dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny z wtryskiem common rail o pojemności 2,3 litra występuje w dwóch wersjach mocy. Wariant X 220 d z pojedynczą turbosprężarką generuje 120 kW/163 KM, a odmiana X 250 d z jednostką biturbo rozwija 140 kW/190 KM.

Obie jednostki dostępne są z dołączanym napędem na obie osie 4MATIC. Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy i przyjazną charakterystyką oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Na życzenie model X 250 d można zamówić z 7-stopniową przekładnią automatyczną.

RadioZET/MS