Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Nowy Lexus LS wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?

25.08.2017 12:01

Piąta generacja flagowego sedana Lexusa kosztuje od 490 000 zł. Auto konkuruje z takimi modelami jak m.in. Audi A8, BMW serii 7, Mercedes klasy S, Jaguar XJ.

Nowy Lexus LS wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?

fot. materiały prasowe

Najnowsza odsłona LS-a pod względem stylistycznym wyróżnia się smukłą sylwetką, ostrymi liniami i odważnymi przetoczeniami. Przypomina pozostałe modele w gamie, w tym NX-a i IS-a. Z przodu dostrzeżemy ogromną osłonę chłodnicy oraz zachodzące na bok reflektory. Nadkola będą mogły wypełniać felgi o rozmiarze 19 lub 20 cali, dostępne w jednym z pięciu wzorów.

Flagowy sedan Lexusa może pochwalić się również nowoczesną technologią oraz wysokiej jakości materiałami zastosowanymi we wnętrzu, o czym wspomniał Tohsio Asahi, główny inżynier w zespole odpowiedzialnym za opracowanie LS-a:

"

Nie tylko nowy LS ma symbolizować markę Lexus, ale również ma definiować nową generację luksusowego samochodu, będąc jednocześnie ucieleśnieniem japońskiej tradycji i kultury. "

Lexusa opracowano na tylnonapędowej GA-L platformie, która w stosunku do wykorzystywanej przez LC 500 coupe została wydłużona. Linia dachu nowego modelu przebiega o 15 mm niżej niż u poprzednika, za to o zmienionych proporcjach świadczy fakt, że maska znajduje się o 3 mm niżej, a klapa bagażnika – 40 mm niżej. Auto mierzy 5235 mm długości, 1900 mm szerokości i 1450 mm wysokości przy rozstawie osi 3125 mm. Ta ostatnia wartość bardziej przywodzi na myśl wydłużone odmiany konkurentów.

Co istotne, LS przeszedł kurację wyszczuplającą – dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów, w tym niezwykle wytrzymałego i elastycznego aluminium, zredukowano masę platformy i nadwozia o 90 kilogramów.

Lexus LS kosztuje od 490 000 zł w wariancie Elegance z napędem hybrydowym oraz od 510 000 zł z napędem konwencjonalnym. Obie wersje dysponują napędem na obie osie. Topowa odmiana Omotenashi to wydatek od 650 000 zł dla 500h i 670 000 zł dla 500.

Na liście wyposażenia znajdziemy między innymi pokrętło do wyboru trybu jazdy (Eco, Custom, Sport S i Sport S+), podgrzewane i wentylowane siedzenia, aktywny tempomat, czterostrefową klimatyzację oraz 24-drożny  system audio z odtwarzaczem DVD sygnowany przez Mark Levinson.

W zajęciu dobrej pozycji w pierwszym rzędzie dbają fotele z elektryczną 28-punktową regulacją. Tylna kanapa oferuje funkcję masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszony podnóżek.

RadioZET/MS