Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Damian Michałowski, Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Opel Insignia Country Tourer wjeżdża do polskich salonów

04.08.2017 12:12

Najnowszy wariant Insignii wyróżnia się na tle bazowej wersji standardowym napędem na obie osie oraz zwiększonym prześwitem. W Polsce za Country Tourera zapłacimy od 128 500 zł za wersję 1.5 140 KM z 6-biegową skrzynią. Ceny najdroższego wariantu wysokoprężnego 2.0 210 KM 4x4 z 8-biegowym automatem startują z pułapu 174 500 zł.

Opel Insignia Country Tourer wjeżdża do polskich salonów

fot. materiały prasowe

Samochód wpierw zadebiutował jako Buick Regal TourX. Kwestią czasu było pokazanie bliźniaczego modelu sprzedawanego pod banderą Opla i Vauxhalla. Auto o nazwie Insignia Country Tourer będzie dostępne również w Australii, gdzie o klientów zawalczy jako Holden Commodore Tourer. Jak twierdzą przedstawiciele marki z siedzibą w Russelsheim, najnowsza odmiana jest flagowym modelem – przynajmniej do czasu debiutu sportowego wariantu OPC.

Country Tourer został opracowany na bazie standardowego Sports Tourera, czyli Insignii w nadwoziu kombi. W stosunku do niego auto zyskało zmodernizowane zawieszenie z prześwitem zwiększonym o 20 mm. Jak na uterenowiony samochód przystało, producent dodał czarne, plastikowe osłony dookoła nadwozia.

Atutem tego pojazdu ma być nowoczesny, standardowy napęd na obie osie i pięciowahaczowe zawieszenie. Co ciekawe, poprzednia generacja w tej odmianie oferowana była w tańszym wariancie z napędem na przednie koła.

Poza lepszymi właściwościami terenowymi, auto oferuje bagażnik o pojemności do 1665 litrów po złożeniu tylnych siedzeń, co jest wynikiem o 130 litrów lepszym w stosunku do poprzednika. Dzięki zwiększonemu o 92 mm rozstawowi osi pasażerowie będą mogli cieszyć się bardziej przestronnym wnętrzem, co jest szczególnie dobrą wiadomością dla osób siedzących w drugim rzędzie.

Wraz z debiutem nowej Insignii, Opel próbuje odbić klientów markom premium. Auto może zostać wyposażone w najnowocześniejsze technologie, w tym w światła LED Matrix Light IntelliLux. O komfort podróżnych mają dbać wyświetlacz projekcyjny HUD, kamera 360, fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), funkcją masażu, wentylacji, podgrzewania i pamięci ustawień. Do tego klapę bagażnika można otworzyć i zamknąć za pomocą ruchów stopy pod zderzakiem.

Pod maską znajdziemy wydajne silniki, charakteryzujące się mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo, co jest również zasługą lżejszej konstrukcji. Samą masę nadwozia udało zredukować się o około 60 kilogramów. W najlepszym przypadku analogiczne warianty mają ważyć nawet o 175 kilogramów mniej.

RadioZET/MS