Opel oficjalnie stał się częścią grupy PSA

02.08.2017 12:00

Około 5 miesięcy trwał proces przejmowania Opla przez koncern PSA. Wcześniej ta niemiecka marka była własnością grupy General Motors.

Opel oficjalnie stał się częścią grupy PSA

fot. materiały prasowe

Tym samym Peugeot Société Anonyme stał się drugim największym europejskim producentem samochodowym w Europie. Oficjalną decyzję o zakupie Opla ogłoszono w marcu 2017 roku.

To ogromna zmiana, chociażby ze względu na fakt, że General Motors był właścicielem Opla od 1929 roku. Po 88 latach markę sprzedano PSA za 2,2 miliarda euro. Amerykański gigant podejmując tę decyzję rezygnuje z podbijania rynku europejskiego na rzecz rozwoju w Północnej i Południowej Ameryce, Chinach i Korei.

Sprawę przejęcia skomentował dyrektor generalny PSA, Carlos Tavares:

"

Jesteśmy świadkami narodzin prawdziwego europejskiego czempiona. Opel pozostanie niemiecki, a Vauxhall – brytyjski. Te marki perfekcyjnie uzupełniają nasze już istniejące portfolio francuskich marek – Peugeota, Citroena i DS Automobiles. Obecnie skupiamy się na swoich zasobach i możliwościach rozwoju pod względem technicznym i biznesowym, tak, by stać się jednym z kluczowych elementów mobilności przyszłości.

"

Opel dopiero co zaprezentował nową generację Insignii, która ma oficjalnie zadebiutować podczas zbliżającego się Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Auto w stosunku do poprzednika jest lżejsze, nawet o 175-200 kilogramów. Ponadto inżynierowie poprawili układ kierowniczy, dopracowali właściwości jezdne oraz silniki. Te ostatnie mają być jeszcze dynamiczniejsze, wydajniejsze oraz ekonomiczne.

W dodatku marka mogła poszczycić się absolutnie wyśmienitymi wynikami sprzedaży Astry produkowanej w Gliwicach. We wrześniu poinformowano opinię publiczną o tym, że na ten model złożono 250 000 zamówień. Auto zostało również docenione przez jurorów „European Car of the Year”, którzy przyznali Astrze tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2016.

Przy okazji transakcji, wiele osób zastanawiało się nad przyszłością ponad 4 tysięcy osób pracujących dla General Motors w Polsce. Szef PSA – Carlos Tavares – uspokoił, że nie planuje zwolnień w zakładach. Pocieszeniem dla pracowników gliwickiej fabryki może być fakt, że produkowana tam Astra 5. generacji odnotowuje świetne wyniki sprzedażowe. Już nie wspominając o tym, że General Motors przy okazji wizyty w zakładzie produkcyjnym w Polsce uznał za składową sukcesu Opla wysoką jakość aut „Made in Gliwice”.

Za co recenzenci i jej właściciele cenią tak nową Astrę? Za dopracowanie. Auto w stosunku do swojego poprzednika jest przede wszystkim znacznie lżejsze – od 120 do nawet 200 kg w zależności od odmiany. Fundamentalny wpływ na ten stan rzeczy miało zastosowanie nowego, lżejszego o 77 kg korpusu oraz zastąpienie wielu elementów zawieszenia lżejszymi odpowiednikami, oszczędzając na tym zabiegu łącznie 50 kg. Komplet opon i felg waży o 11,5 kg mniej, a mniejsze i wydajniejsze hamulce zaowocowały utratą kolejnych 10 kilogramów.

Ponadto nowością w Oplu jest system multimedialny z ekranem dotykowym. Może on współpracować ze smartfonami. Do wyboru klientów jest sporo różnych dodatków takich jak fotele z opcją masażu i wentylacji oraz LED-owe reflektory IntelliLux.

RadioZET/MS