Polscy właściciele VW żądają odszkodowań w wysokości 100 mln zł

20.04.2017 11:48

Wartość roszczeń osób, które zgłosiły się do stowarzyszenia STOPVW przekroczyła już 100 milionów złotych. To pokłosie afery Dieselgate.

Polscy właściciele VW żądają odszkodowań w wysokości 100 mln zł

fot. materiały prasowe

Jak wynika z doniesień stowarzyszenia, w latach 2008-2015 na polski rynek trafiło 200 tysięcy samochodów marek należących do koncernu Volkswagena (Audi, Porsche, Seat, Skoda i VW), które nie spełniały restrykcyjnych norm emisji spalin. Przepustką do dopuszczenia ich do ruchu publicznego było zastosowanie nielegalnych urządzeń. Sądy na całym świecie krytycznie oceniły postępowanie niemieckiego giganta. W tę sprawę zaangażowane są m.in. prokuratura oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Na czele stowarzyszenia STOPVW stoi Jędrzej Chmielewski, który przekonuje o dużych szansach Polaków na uzyskanie rekompensaty od koncernu:

"

Według niezależnych ekspertyz prawnych Volkswagen złamał dyrektywę, która zakazuje stosowania oprogramowania fałszującego testy spalin, a samochody nie mają w związku z tym ważnej homologacji. W Polsce, gdzie złożyliśmy pierwszy pozew zbiorowy przeciwko koncernowi, obowiązują w tym zakresie takie same przepisy co w Niemczech czy Hiszpanii, gdzie sądy już w blisko 100 wyrokach stanęły po stronie klientów. Dlatego szanse na ukaranie Volkswagena oceniamy bardzo wysoko. Każdy posiadacz wadliwego Audi, Skody, Seata, Porsche czy Volkswagena może sprawdzić na stronie STOPVW.PL czy jego samochód kwalifikuje się do uzyskania odszkodowania. "

Afera Dieselgate odbiła się szerokim echem na całym świecie. Wkrótce okazało się, że Volkswagen nie był jedynym producentem, który stosował nielegalne urządzenia. Podobny skandal zaważył na losach Mitsubishi, gdy na jaw wyszło, że japońska marka oszukiwała swoich klientów przez 25 lat! Wkrótce o manipulowanie wynikami emisji spalin oskarżony został również Nissan.

W dodatku dyrektor odpowiedzialny za spełnienie obowiązujących norm emisji spalin dla modeli grupy VW sprzedawanych w USA – Oliver Schmidt – został aresztowany. Z dowodów zebranych przez służby wynika, że to właśnie on odgrywał kluczową rolę w aferze, dbając między innymi o zatajanie przed urzędnikami stosowania nielegalnych urządzeń.

RadioZET/STOPVW/MS

Zagłosuj

Uzasadnione roszczenia?