Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Przedwczesny test zderzeniowy Kii Stinger

07.09.2017 10:44

Do zderzenia drogowego z udziałem zupełnie nowej Kii Stinger doszło w Waszyngtonie. Jak wynika z relacji świadków, auto zderzyło się z Toyotą RAV4.

Przedwczesny test zderzeniowy Kii Stinger

fot. Phil, Jalopnik

Sportowy model południowokoreańskiego producenta nie przeszedł jeszcze oficjalnych testów zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależne organizacje. I nie ma co się dziwić – to auto dopiero debiutuje na światowych rynkach. Jednak nie trzeba było długo czekać na pierwszą udokumentowaną kolizję, w której uczestniczyła Kia Stinger.

Zdaniem świadków incydentu, sportowy sedan wyjechał z miejsca parkingowego tuż pod koła Toyoty RAV4. Oba auta wyszły z tego zdarzenia bez większych uszkodzeń. Udało się ustalić, że Kia nie należy do prywatnego klienta, tylko firmy bezpośrednio związanej z producentem.

Kia Stinger to jedna z najbardziej spektakularnych nowości w gamie koreańskiej marki w całej historii jej istnienia. Auto pod względem designu i technologii zwiastuje nową erę. Sportowe Gran Turismo ma konkurować z autami klasy premium. W stosunku do wielu z nich, Kia jest większa, mocniejsza, ma przestronniejsze wnętrze i w dodatku kosztuje mniej. Ceny startują z pułapu 149 900 zł.

Klienci do wyboru mają 4 odmiany wyposażeniowe – L, XL, GT Line i GT. Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła lub obie osie za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. Jednostki mają moc od 200 do 370 KM. Cennik otwiera wariant 2.0 255 KM. Słabszy turbodiesel 2.2 CRDi o mocy 200 KM to wydatek od 179 900 zł. Topowa wersja Stinger GT dysponuje 3,3-litrowym V6 twin-turbo, generującym 370 KM, przekazywanych na obie osie. Cena tego ostatniego zaczyna się od 234 900 zł.

Auto ma przyciągać klientów do salonu nie tylko nietuzinkową stylistyką, atrakcyjną ceną i mocnymi jednostkami, ale także bogatym wyposażeniem. Nawet podstawowa wersja oferuje system autonomiczneog hamowania z 3 trybami pracy, przednie lampy typu projekcyjnego ze światłami do jazdy dziennej LED, tylne lampy w technologii LED, czujniki parkowania przód i tył, klimatyzacja automatyczna 2-strefowa, Kia Navi System z kamerą cofania, 7 calowym ekranem dotykowym, tuner cyfrowy DAB, elektryczna regulacja foteli przednich w 8 kierunkach, system dostępu bezkluczykowego Kia Smart Key, podgrzewana kierownica i fotele przednie, systemy bezpieczeństwa czynnego Kia Keep Lane Assist, Driver Attention Alert, High Beam Assist, Speed Assist, Smart Cruise Control, dwie podwójne końcówki układu wydechowego czy felgi aluminiowe 18” z oponami 225/45/R18.

Co ciekawe, Kia Stinger pretenduje do zdobycia nagrody „Car of the Year 2018”, jako jeden spośród czterech innych modeli południowokoreańskiego producenta.

RadioZET/MS