Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Reklama Audi wzbudziła kontrowersje. Kobietę porównano do używanego auta

19.07.2017 09:59

Audi stworzyło budzącą kontrowersje reklamę, którą wyemitowano w Chinach. I istotnie – można ją uznać za uwłaczającą dla kobiet.

Reklama Audi wzbudziła kontrowersje. Kobietę porównano do używanego auta

fot. kadr z wideo

W klipie widzimy parę na ślubnym kobiercu. Nagle ceremonia zostaje zakłócona przez matkę pana młodego, która dokonuje dokładnej analizy synowej. Sprawdza jej nos, ciągnie za uszy i przygląda się uzębieniu ukochanej syna. Uznaje, że wszystko jest na swoim miejscu, po czym zaczyna się oddalać tylko po to, by wkrótce się zatrzymać i rzucić okiem na biust przyszłej synowej. Po tej scenie pojawia się samochód marki Audi, a poniżej podpis:

"

Ważne decyzje należy dokonywać ostrożnie. "

Reklama promująca auta używane Audi wzbudziła kontrowersje w mediach – rozpętała się burza. Ludzie zaczęli bojkotować markę. W rzeczywistości osoby stojące za tą produkcją chciały w humorystyczny sposób przedstawić to, jak istotna jest ostrożność w podejmowaniu takich decyzji, jak zakup samochodu. Opinia publiczna uznała jednak, że reklama stawia kobiety na równi z autami używanymi, co jest niewątpliwie uwłaczające dla przedstawicielek płci pięknej.

Warto jednak mieć na uwadze, że producent stworzył również inną reklamę, gdzie chłopak kobiety jest porównywany do używanego auta. Część internautów czuje się zażenowana także tym, że producent uznał taką reklamę za stosowną do wyemitowania na rynku chińskim, wskazując małe prawdopodobieństwo na pokazanie jej np. w USA.

RadioZET/MS