Skoda Karoq to następca Yeti. Zobacz zdjęcia i poznaj dane techniczne

28.04.2017 09:38

Gama czeskiego producenta już wkrótce zostanie rozszerzona o zupełnie nowego kompaktowego SUV-a o nazwie Karoq. To bezpośredni następca Yeti.

Nazwa samochodu wywodzi się z języka Alutiiq, którym posługują się mieszkańcy archipelagu wysp znajdującego się w pobliżu Alaski. Jest połączeniem słów „KAA’RAQ” (samochód) i „RUQ” (strzała). Tym samym wpisuje się we współczesną nomenklaturę producenta, nieco przypominając nazwę większego SUV-a Skody – Kodiaq, o czym wspomniał Werner Eichhorn, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing:

"

Nadanie silnej nazwy dla naszego SUV-a jest niezwykle istotne. Odzwierciedla również podejście marki do nazewnictwa modeli SUV. "

Światowa premiera tego auta ma nastąpić 18 maja 2017 roku w Sztokholmie. Czesi nie ukrywają, że to kolejny kamień milowy w rozwoju marki, co potwierdził dyrektor generalny Skody, Bernhard Maier:

"

Skoda Karoq została opracowana od podstaw i ma wyznaczać nowe wzorce dla naszej marki, jak i segmentu. Dzięki temu SUV-owi stawiamy kolejny krok w realizacji naszej strategii. Auto wpisuje się w niepowtarzalną tożsamość marki, jednocześnie wyróżniając się nowym, budzącym silne emocje designem.

"

Realizując strategię Skoda 2025, marka planuje konsekwentnie rozszerzać gamę swoich modeli w najbliższych latach, skupiając się przede wszystkim na dodawaniu nowych SUV-ów do swojego portfolio.

Producent zapewnia, że jak każda prawdziwa Skoda, tak i ten model będzie oferować bardzo dużą przestrzeń we wnętrzu i bagażniku, a także szereg systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo, w tym światła w technologii Full LED. Po raz pierwszy w aucie czeskiego producenta będzie dostępny wyświetlacz w miejscu tradycyjnych zegarów.

Auto mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości przy rozstawie osi 2638 mm lub 2630 mm w odmianie z napędem 4x4. W bagażniku wygospodarowano 521 litrów przestrzeni, która zwiększy się do 1630 litrów po złożeniu tylnego rzędu siedzeń lub do 1810 litrów po ich wyjęciu.

Technologia

Skoda Karoq ma wyznaczać standardy także pod względem wykorzystanych rozwiązań technologicznych. W aucie znajdziemy najnowszy system multimedialny obsługiwany za pomocą sporych rozmiarów kolorowego wyświetlacza. W najwyższym wyposażeniu podróżujący będą mogli korzystać z udostępnionej sieci Wi-Fi. Usługi sieciowe Skoda Connect są kompatybilne z LTE. W razie awarii kierowca będzie miał do dyspozycji CareConnect z przyciskiem nagłego wezwania, który ma być standardem w autach od 2018 roku.

Bezpieczeństwo

W zakres systemów bezpieczeństwa wchodzą asystenci: parkowania, pasa ruchu oraz jazdy w korku. Karoq ostrzeże nas o obecności pojazdu w martwym polu, a także wykryje pieszego i w razie konieczności uruchomi układ hamulcowy. Ponadto kompaktowy SUV będzie mógł holować przyczepę o masie własnej do 2 ton, z którą wykonywanie manewrów może być prostsze dzięki asystentowi jazdy z przyczepą.

Silniki

Klienci będą mieli do wyboru 5 silników – 2 benzynowych i 3 wysokoprężnych, spośród których po 2 są nowe. Legitymują się pojemnością od 1.0, przez 1.5, 1.6 i 2.0 i mocą od 115 KM do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane, wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, technologię start-stop oraz odzyskiwania energii z hamowania. Każdy spełnia wyśrubowane normy emisji spalin Euro 6. Poza najmocniejszym turbodieslem, jednostki będą mogły współpracować z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem DSG o 7 przełożeniach. Nowy 1.5 TSi ponadto dysponuje systemem wyłączającym cylindry.

W wyposażeniu powyżej Ambition, kierowca będzie mógł wybrać profil jazdy spośród Normal, Sport, Eco Individual i Snow (4x4). Producent obiecuje, że autem spokojnie można zapuścić się w bardziej wymagający teren, szczególnie w odmianie z napędem na obie osie.

RadioZET/MS

Zagłosuj

Podoba Wam się Karoq?