Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Szef FCA nie uważa, by auta elektryczne były rozwiązaniem

13.10.2017 12:46

Sergio Marchionne nie szczędzi słów pod adresem pojazdów elektrycznych, które ostatnimi czasy są bardzo chętnie promowane i wychwalane pod niebiosa przez największych graczy w branży motoryzacyjnej.

Szef FCA nie uważa, by auta elektryczne były rozwiązaniem

fot. materiały prasowe

Szef Fiat Chrysler Automobiles jest zupełnie odmiennego zdania. Swój ostatni wywód na temat bezemisyjnych samochodów rozpoczął od poinformowania opinii publicznej o stratach ponoszonych na produkcji każdego egzemplarza 500e. Następnie wspomniał o braku rentownego modelu ekonomicznego pozwalającego na wytwarzanie samochodów elektrycznych, które przyniosłyby zyski.

Tym razem przy okazji rozmowy z CNBC wspomniał o bardzo istotnym czynniku, jakie należy wziąć pod uwagę podczas rozmów o pojazdach z niekonwencjonalnym napędem. Mowa o wykorzystywanych podczas procesu produkcji paliwach kopalnych, o czym wspomniał Sergio Marchionne:

"

Myślę, że jeśli nie przeprowadzisz pełnej analizy źródeł energii elektrycznej, skąd pochodzi, jak ładuje się akumulatory samochodów, jakie są kotszty pod względem emisji CO2 i ochrony środowiska, twierdzenie, że uratujemy planetę dzięki pojazdom elektrycznym jest kompletnym nonsensem. Jeśli podstawą produkcji aut bezemisyjnych jest energia jądrowa, to mamy problem. Będziemy postępować właściwie, ale przy użyciu niewłaściwych środków. "

Wypowiedzi o podobnym charakterze z ust szefa FCA padają dość często. W końcu to on zachęcał ludzi do tego, by nie kupowali Fiatów 500e, ponieważ traci na tym pieniądze. Niemniej, Sergio Marchionne uderzył w sedno. Już od początku, gdy pojazdy elektryczne stały się powszechnie omawianym tematem, pojawiły się obawy dotyczące energii potrzebnej do ich produkcji oraz metali szlachetnych używanych do budowy akumulatorów.

Z lipcowego raportu Bloomberga wynika, że przeciętny pojazd elektryczny wyprodukowany w USA w podobnym stopniu przyczynia się do efektu cieplarnianego, co konwencjonalny samochód w pełnym okresie jego eksploatacji.

RadioZET/MS

Sprawdź, czy znasz zapomniane przez wielu kierowców przepisy ruchu drogowego:

Quiz. Zapomniane przepisy ruchu drogowego

fot. materiały prasowe