Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Tak Porsche 911 zmieniło się na przestrzeni 7 generacji

23.05.2017 13:53

Porsche 911 to żywa legenda motoryzacji. Historia tego modelu sięga 1963 roku. W 2017 roku z fabryki w Zuffenhausen wyjechał milionowy egzemplarz.

Tak Porsche 911 zmieniło się na przestrzeni 7 generacji

fot. materiały prasowe

Samochód nr 1 000 000 to Carrera S w zielonym kolorze Irish Green, która nie trafi do sprzedaży. Auto wkrótce ruszy na promocyjne tournee po świecie i odwiedzi Szkocję, tor Nurburgring, USA, Chiny, a także inne bliżej nieokreślone miejsca, by wreszcie wzbogacić kolekcję wystawioną w Porsche Museum w Niemczech.

Zaprezentowana w 1963 roku Porsche 911 była następcą modelu o nazwie 356. Legendarne auto od razu zyskało na popularności. Jednak trendy w ostatnich latach mocno się zmieniają, o czym świadczy fakt, że słupki sprzedaży zdominowały Cayenne i Macan. Obecnie 911 jest najważniejszym strategicznym modelem, który mocno wpływa na postrzeganie marki przez konsumentów.

„Dziewięćsetjedenastka” znana jest ze swojej trwałości, a także nienagannych właściwości jezdnych. Większość odmian można określić mianem wyrafinowanych – nadają się one zarówno do jazdy na co dzień, jak i torowej. Kolejnym atutem tego modelu jest relatywnie niewielka utrata wartości.

Zakup Porsche 911 to spory wydatek. W polskim salonie zapłacimy od 482 030 zł za wariant coupe 3.0 370 KM z 7-biegową skrzynią ręczną. Najmocniejsze 580-konne Turbo S z automatyczną przekładnią PDK o 7 przełożeniach kosztuje od 1 003 870 zł.

RadioZET/MS