Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Tak wygląda nowy crossover Volkswagena – T-Roc

25.08.2017 13:55

Niemiecki producent samochodów z Wolfsburga zaprezentował swojego najnowszego crossovera w pełnej krasie. I jak się okazuje – nawet najmniejszy SUV Volkswagena jest… całkiem duży.

Tak wygląda nowy crossover Volkswagena – T-Roc

fot. materiały prasowe

T-Roc pod względem wymiarów jedynie trochę ustępuję Seatowi Atece. Mierzy 4234 mm długości, 1819 mm szerokości i 1573 mm wysokości, co sprawia, że w stosunku do swojego starszego brata, Tiguana, jest krótszy o 252 mm, węższy o 11 mm i niższy o 131 mm. Inżynierom udało się wygospodarować 445 litrów przestrzeni w bagażniku. Po złożeniu siedzeń wartość ta wzrośnie do 1290 litrów.

Wraz z europejskim debiutem dostępnych będzie sześć odmian silnikowych, w tym bazowy, 1-litrowy, 3-cylindrowy TSI. Turbodoładowana jednostka generuje 115 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla bardziej wymagających klientów przewidziano 1.5 TSI 150 KM i 250 Nm oraz 2-litrowy motor o mocy 190 KM i z napędem na obie osie oraz przekładnią DSG o 7 przełożeniach.

Tyle samo mocy ma generować najmocniejszy turbodiesel o pojemności 2 litrów. Najsłabsze odmiany będą współpracować z 6-biegową skrzynią ręczną oraz napędem na przednie osie. W przypadku mocniejszych wariantów, powyżej mocy 150 KM, klienci będą mogli wybrać układ przeniesienia napędu, wraz z opcjonalnym 4x4, oraz 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG.

Wzorem większych modeli marki z siedzibą w Wolfsburgu, także T-Roc’a będzie można wyposażyć w Active Info Display, czyli w zestaw elektronicznych wskaźników oraz w system multimedialny Composition Media z 8-calowym, pokrytym szkłem ekranem dotykowym o wyglądzie tabletu. Długa lista systemów asystujących, na której jest aż 13 pozycji, obejmuje – między innymi – system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcją rozpoznawania pieszych i automatycznym hamowaniem w mieście, aktywny układ Lane Assist, system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny tempomat działający w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h (dla modeli z przekładnią DSG) i od 30 do 210 km/h (dla modeli z przekładnią mechaniczną), system rozpoznawania znaków drogowych i Traffic Jam Assist, czyli asystenta jazdy w korku.

RadioZET/MS