Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Tesla Model X w testach zderzeniowych NHTSA

14.06.2017 13:55

Pierwszy w pełni elektryczny SUV na świecie – Tesla Model X – jest już na rynku 2 lata. Mimo to, dopiero teraz National Highway Traffic Safety Administration przeprowadziła testy zderzeniowe tego samochodu.

Tesla Model X w testach zderzeniowych NHTSA

fot. kadr z wideo

Elektryczne auto rodzinne może pochwalić się bardzo mocnym 5-gwiazdkowym wynikiem. Prawdopodobieństwo doznania urazu w razie wypadku jest na poziomie około 6,5%, a to rezultat znacznie lepszy niż wymagane 10% dla maksymalnej noty.

Tesla Model X przeszła czołowe testy zderzeniowe przy 35 km/h, boczne przy 62 km/h oraz uderzenie w słupek B przy 32 km/h, co też widać na poniższych filmach:

Pod podłogą Modelu X umieszczono akumulatory, dzięki czemu uzyskano niższy środek ciężkości i wzmocniono strukturę pojazdu, co z kolei przekłada się na zwiększone bezpieczeństwo w przypadku zderzenia bocznego. Pod maską, zamiast silnika spalinowego, znajduje się bagażnik stanowiący świetną strefę zgniotu, która w razie wypadku zaabsorbuje większość siły uderzenia. O bezpieczeństwo dbają również kamery, radary i sonary, dzięki którym auto potrafi np. automatycznie zahamować przed przeszkodą.

W pełni elektryczny SUV może pochwalić się wyjątkowo niskim współczynnikiem oporu powietrza, który wynosi 0,24 Cx, co zawdzięcza opływowym kształtom oraz aktywnemu spojlerowi automatycznie układającemu się w jednej z trzech pozycji.

RadioZET/MS