Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Testy zderzeniowe Toyoty Corolli z 1998 i 2015

18.05.2017 13:07

Australijski instytut ANCAP przeprowadził testy zderzeniowe z udziałem Toyoty Corolli z 1998 roku i najnowszym modelem o tej samej nazwie, który w Europie funkcjonuje pod szyldem Auris.

Testy zderzeniowe Toyoty Corolli z 1998 i 2015

fot. materiały prasowe

Wyniki są dokładnie takie, jakich można się spodziewać i dobitnie pokazują jak na przestrzeni blisko 20 lat samochody zmieniły się pod względem bezpieczeństwa. Szansa na odniesienie poważnego uszczerbku na zdrowiu lub poniesienia śmierci w razie wypadku jest znacznie większa w przypadku osób podróżujących autem wyprodukowanym przed 2000 rokiem – taki wniosek wysnuli przedstawiciele ANCAP.

W ramach najnowszych niezależnych testów przeprowadzono próbę zderzeniową z udziałem nowego pojazdu i jego odpowiednika z 1998 roku. Szacuje się, że grupa pojazdów wyprodukowanych przed 2000 rokiem wynosi jakieś 20% wszystkich zarejestrowanych samochodów. Mimo to, biorą one udział w 1/3 śmiertelnych wypadków. Dla kontrastu, nowe auta (z 2011-2016) stanowią 31% ogółu. A ich udział w śmiertelnych wypadkach wynosi zaledwie… 13%, o czym wspomniał dyrektor zarządzający ANCAP, James Goodwin:

"

Testy ilustrują zalety nowszych, bezpieczniejszych samochodów. Naszą obawę budzi fakt, że osoby jeżdżące starszymi pojazdami są czterokrotnie bardziej narażone na wypadek śmiertelny w stosunku do tych, podróżujących nowymi autami. Przeanalizowaliśmy dane uwzględniające przeciętny wiek pojazdów uczestniczących w śmiertelnych wypadkach. Bardzo nas niepokoi to, że młodzi i niedoświadczeni kierowcy, a także starsi, są najczęściej jeżdżą najbardziej niebezpiecznymi autami. Mamy nadzieję, że te testy wzbudzą kontrowersje i zachęcą wszystkich do uwzględnienia kwestii bezpieczeństwa przy wyborze samochodu. Bezpieczeństwo nie jest luksusem i chcemy, aby każdy był odpowiednio chroniony w ruchu, dlatego konsumenci powinni szukać jak najbezpieczniejszego auta, na który mogą sobie pozwolić i który spełnia ich potrzeby. W starszych pojazdach jesteśmy narażeni na wysokie ryzyko odniesienia poważnych obrażeń głowy, klatki piersiowej i nóg. "

RadioZET/ANCAP/MS

Zagłosuj

Jeździcie autem wyprodukowanym przed 2000 rokiem?