Toyota: Nasze auta nie są nudne

15.05.2017 13:02

Akio Toyoda, szef Toyoty twierdzi, że samochody tej firmy wbrew złośliwym opiniom nie powinny być uznawane za nudne.

Toyota: Nasze auta nie są nudne

fot. materiały prasowe / Toyota C-HR

Przedstawiciel japońskiej marki uważa, że postrzeganie Toyoty przez klientów nieustannie się zmienia wraz z wprowadzaniem nowych modeli na rynek, o czym wspomniał w jednym z wywiadów udzielonych w amerykańskiej prasie:

"

Do tej pory nie brakowało osób określających modele Toyoty jako nudne lub bez charakteru. Odnoszę jednak wrażenie, że nasze auta w oczach klientów bardzo zyskały jeśli chodzi o kwestie właściwości jezdnych oraz designu. "

Jest tylko jedno „ale”. Otóż, największy producent samochodów na świecie zalicza straty. W pełnym roku podatkowym kończącym się 31 marca dochody netto spadły o 20,8% do 16,1 mld dolarów. W tym samym okresie przychody operacyjne stopniały o 30,1%, do 17,5 mld dolarów, a przychody – o 2,8, do 242,2 mld dolarów. Specjaliści spodziewają się kolejnych spadków, przynajmniej do marca 2018. Powodem takiego stanu rzeczy są silniejszy jen, wyższe koszty ze względu na inwestycje w dział badań i rozwoju oraz spadająca sprzedaż w Stanach Zjednoczonych, co skomentował szef Toyoty:

"

Uważam, że nasze ostatnie wyniki finansowe pokazują, że Toyota stara się ciągle inwestować w przyszłość, niżeli traktować zysk krótkoterminowy jako priorytet.

"

Toyota C-HR

Jednym z najciekawszych modeli w gamie japońskiego producenta jest C-HR. Auto zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku i zostało bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Wyróżnia się nowoczesną stylistyką, co jest zasługą europejskiego oddziału Toyoty. Samochód oparto na najnowszej platformie TNGA, co pozwoliło na uzyskanie nisko położonego środka ciężkości. To z kolei ma przekładać się na dobre właściwości jezdne. Kolejnym czynnikiem wpływającym na satysfakcję z jazdy ma być zastosowane wielowahaczowe zawieszenie przy tylnej osi.

2017-Toyota-C-HR-24carscoops

Pod względem praktycznym, Toyota może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 370 litrów. Każdy model C-HR w standardzie uzbrojony będzie w pakiet Toyota Safety Sense, na który składa się szereg aktywnych systemów bezpieczeństwa. Wśród nich znalazły się układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-collision System), ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist), a także automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), funkcja wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).

2017-Toyota-C-HR-6carscoops

C-HR może być napędzana między innymi tandemem hybrydowym znanym z Toyoty Prius, legitymującym się mocą 122 KM. W ofercie znajdziemy również 1,2-litrową, 116-konną jednostkę benzynową z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką, która może współpracować z 6-biegową przekładnią ręczną lub bezstopniową CVT.

RadioZET/MS

Zagłosuj

Też uważacie, że Toyoty nie są nudne?