Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

01.06.2017 09:59

Jak wynika z zestawienia rankingu Forbesa, Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną. W ogólnej klasyfikacji zajęła bardzo wysokie 8. miejsce nieopodal takich gigantów jak Apple, Google, Microsoft, Facebook i Coca-Cola.

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

fot. materiały prasowe

Tuż za japońskim producentem uplasowały się dwie niemieckie marki – Mercedes-Benz i BMW. Dalsze miejsca przypadły Hondzie, Audi, Fordowi, Chevroletowi, Porsche, Lexusowi i Nissanowi. Łączna wartość tych czterech ostatnich jest niższa niż samej Toyoty, wartej około 41,1 mld dolarów:

  1. Toyota – 41,1 mld dolarów
  2. Mercedes-Benz – 29,2 mld dolarów
  3. BMW – 28,7 mld dolarów
  4. Honda – 24 mld dolarów
  5. Audi – 14,1 mld dolarów
  6. Ford – 13,8 mld dolarów
  7. Chevrolet – 10,3 mld dolarów
  8. Porsche – 9,6 mld dolarów
  9. Lexus – 9,1 mld dolarów
  10. Nissan – 9 mld dolarów

W czym tkwi fenomen Toyoty? Eksperci wskazują, że z legendarnej jakości i niezawodności, innowacyjnych technologii i finansowanie badań w dziedzinie napędów, a także systemów wspierających kierowcę.

Jednak nie brakuje także specjalistów sceptycznie podchodzących do produktów marki Toyota:

"

Japoński producent nie ma żadnego auta, z którym mógłby powalczyć o najwyższe pozycje w teście porównawczym dla danego segmentu. Za najbardziej udany, dopracowany i konkurencyjny model można uznać o dziwo Toyotę GT86. Także nastroje na rynku samochodów używanych nie napawają optymizmem. Niestety bardzo wielu użytkowników nowych modeli przekonało się, że legendarna niezawodność to pic na wodę lub wspomnienie przeszłości… W dodatku wątpliwości budzi bardzo agresywna polityka PR-owa. "

RadioZET/MS

Zagłosuj

Byliście kiedyś właścicielami auta marki Toyota?