Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Volkswagen Polo w pełnej krasie

20.06.2017 13:50

Niemiecki producent samochodów zaprezentował zupełnie nowe Polo. Szósta generacja tego modelu jest większa, przestronniejsza, bardziej zaawansowana technologicznie i oszczędniejsza od swojego poprzednika.

Volkswagen Polo w pełnej krasie

fot. materiały prasowe

Auto oparto na płycie podłogowej MQB A0. Mierzy 4053 mm długości. Rozstaw osi zwiększono o 94 mm, co pozwoliło wygospodarować dodatkowe miejsce we wnętrzu, także w bagażniku – ten pomieści o 25% więcej niż wcześniej, a dokładnie 351 litrów. Nowością są również standardowe systemy z zakresu bezpieczeństwa, które cieszą się sporą popularnością w wyższych segmentach. Mowa o Front Assist z funkcją automatycznego hamowania i wykrywania pieszych, czy system monitorowania ciśnienia w oponach.

Dodatkowo Polo może zostać wyposażone w aktywny tempomat, asystenta parkowania, martwego pola oraz system ostrzegający o autach nadjeżdżających z boku, który jest przydatny podczas cofania z miejsca parkingowego.

Polo jest pierwszym modelem Volkswagena, w którym debiutuje drugiej generacji Active Info Display, czyli wirtualny kokpit, mający oferować bardziej logiczną strukturę, lepszą obsługę oraz wyższej jakości grafikę. Bazowe modele z kolei otrzymają 6,5-calowy ekran systemu.

Klienci będą mogli wybrać jeden z 9 silników. Podstawowy to 1-litrowy silnik oferowany w wariancie wolnossącym lub turbodoładowanym o mocy od 65 do 115 KM. Nowa 1,5-litrowa jednostka TSI może pochwalić się systemem dezaktywacji cylindrów oraz mocą 150 KM. Topowy GTI ma mieć 200 KM, pochodzących z 2-litrowego motoru o mocy 200 KM. Sprint od 0 do 100 km/h ma trwać 6,7 sekundy. Spośród wysokoprężnych jednostek do wyboru są 1.6 TDI o mocy 80 lub 95 KM.

Polo dostępne będzie w 5 poziomach wyposażenia – dobrze znanymi Trendline, Comfortline, Highline, R-Line, a także nowym Beats. Kolejnym atutem małego Volkswagena ma być wysoki poziom indywidualizacji – do wyboru będzie 14 kolorów nadwozia, 12 krojów felg w rozmiarach od 14 do 18 cali i 13 wystrojów wnętrza.

Ceny w Niemczech mają zaczynać się od 12 795 euro – około 54 000 zł.

RadioZET/MS