Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Damian Michałowski, Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Wielka premiera Audi A7. Szokuje nową stylistyką

20.10.2017 11:07

Niemiecki producent samochodów z Ingolstadt zaprezentował najnowszej generacji Audi A7. Auto czerpie inspirację z konceptu o nazwie Prologue Coupe.

Wielka premiera Audi A7. Szokuje nową stylistyką

fot. materiały prasowe

Stylistyka A7 może szokować – niemieccy designerzy tym razem odważyli się na rewolucję, zamiast ewolucji, przynajmniej jeśli spojrzymy na tył najnowszego modelu, który zupełnie niczym w jachcie, zwęża się. Tylne światła zostały ze sobą połączone specjalnym pasem składającym się z 13 segmentów, mogących odtwarzać różne animacje świetlne.

Wnętrze Audi jest eleganckie i nowoczesne. Znajdziemy w nim dwa dotykowe ekrany. W najbogatszych poziomach wyposażenia A7 będzie dysponować m.in. wirtualnym kokpitem, wyświetlaczem head-up display, systemem nagłośnienia sygnowanym przez firmę Bang & Olufsen, czy skórzaną tapicerką Valcona. Nie zabraknie także technologii pozwalającej na sterowanie głosem, czy oświetlenia typu ambient.

Auto zostało uzbrojone po zęby w najnowszą technologię, także w systemy wspomagające jazdę, współpracujące z kamerami i czujnikami. Dzięki nim A7 jest w stanie samo wykonywać manewry parkingowe. Kierowcę wyręczy również adaptacyjny tempomat.

Wraz z debiutem, najnowszy model Audi będzie oferowany z 3-litrowym silnikiem V6 TFSI o mocy 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przekazywanego na obie osie za pośrednictwem systemu Quattro i automatycznej, siedmiobiegowej skrzyni S-Tronic. W takiej konfiguracji auto potrafi rozpędzić się od 0 od 100 km/h w 5,3 sekundy i osiągnąć ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną rzędu 250 km/h. Wkrótce do gamy dołączy cały asortyment jednostek 4- i 6-cylindrowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych.

W zależności od preferencji klientów, A7 będzie mogło zostać wyposażone w jedno z czterech zawieszeń – konwencjonalne, stalowe, pneumatyczne oraz sportowe. W tym przypadku tego ostatniego, prześwit jest mniejszy o 10 mm. Producent zapewnia bezpośredni, progresywny układ kierowniczy oraz system skrętnych tylnych kół.

A7 trafi do sprzedaży w lutym 2017 roku w Niemczech z ceną rozpoczynającą się od 67 800 euro.

RadioZET/MS

Zagłosuj

Jak wypada nowe Audi A7 w porównaniu z poprzednikiem?