Słuchaj
Hubert Radzikowski
Marzena Chełminiak
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Marcin Wojciechowski
Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Zakończono produkcję Citroena C5 w Rennes

06.06.2017 12:59

Ostatni Citroen C5 wyjechał z fabryki Rennes w czwartek, 1 czerwca 2017 roku. Auto było produkowane od 2008 roku. Powstało łącznie około 430 000 egzemplarzy.

Zakończono produkcję Citroena C5 w Rennes

fot. materiały prasowe

Za projekt karoserii odpowiadał Domagoj Dukec, który wcześniej pracował dla Audi. C5 dostępne było w dwóch wariantach nadwoziowych – 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. Citroen oferował bogate wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa, w skład którego wchodziły poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, boczne przednie i kurtyny powietrzne. Auto w testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskało maksymalną notę 5 gwiazdek.

Na rynku Citroen C5 konkurował z takimi modelami jak Ford Mondeo, Mazda 6, Peugeot 507, Volkswagen Passat, Skoda Superb, czy Toyota Avensis. Pod koniec produkcji na polskim rynku samochód dostępny był wyłącznie z 2-litrowym silnikiem turbodiesla BlueHDi o mocy 150 lub 180 KM, współpracującym z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem o tej samej liczbie przełożeń. Cena w jedynym dostępnym wyposażeniu Exclusive zaczynała się od 105 590 zł dla odmiany nadwoziowej sedan. Kombi było o 5 000 zł droższe.

„C-piątka” była pojazdem bezkompromisowym. Oferowała bardzo wysoki poziom komfortu. Zawieszenie bezproblemowo rozprawiało się ze wszelkimi niedoskonałościami jezdni, skutecznie je filtrując. We wnętrzu nawet przy autostradowych prędkościach panowała cisza. Krytycy chwalili Citroena również za obszerne i wygodne fotele, bogate wyposażenie opcjonalne i stabilne, przewidywalne właściwości jezdne. Nie można było odmówić C5 walorów praktycznych – w bagażniku sedana pomieścić można było 439 litrów, a w kombi 505 litrów.

Co istotne, model ten wciąż jest sprzedawany na rynku w Chinach, ale bez zawieszenia hydropneumatycznego.

RadioZET/MS