Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Bent

Artysta

RadioZET

fot. RadioZET

Bent

kraj: Wielka Brytania

gatunek: electronic

Bent to elektroniczny zespól wywodzący się z Nottingham w Anglii, którego skład tworzą Neil „Nail” Tolliday oraz Simon Mills. Duo zaistniała w szerszej świadomości muzycznej w 2000 roku, dzięki swojemu debiutanckiemu albumowi „Programmed to Love”. Ich wizytówką, która w niedługim czasie pozwoliła im się wybić na tle innych zespołów było samplowanie ich własnej kolekcji muzycznej – cały proces określali oni jako „dodgy”. W 2003 roku ich singiel „Magic Love” wykorzystywał sample wystąpień Toni Tennille, z kolei twórczość Nany Mouskouri była przez Bent samplowana najczęściej.

Wraz z wydaniem albumu „Ariels” w 2004 roku Bent obrało twardy kurs na nowy rodzaj tworzenia muzyki – wykorzystując wcześniej stworzone materiały i dostosowując je do nowych realiów.  Album „Intercept” z 2006 roku powracał jednak po części do starej maniery, jego zasadniczą różnicą był bardziej dyskotekowy wydźwięk. Bent to muzycy ze szczególnym rodzajem poczucia humoru – świadczy o tym ich kawałek „Stay Out All Night”, gdzie w całej piosence jedynie dwa razy powtarzają się słowa „"People who are afraid of the dark send their children to bed and stay out all night".

W 2009 roku Bent wydał nowy album „Best of”, na którym znalazły się kawałki niepublikowane nigdy wcześniej. W tym samym czasie zarówno Nail, jak i Mills angażowali się w poboczne projekty, rozwijając swoje umiejętności oraz doszlifowując istniejący warsztat muzyczny. Mills rozpoczął solowy projekt „Napoleon”, który bardzo silnie nawiązywał do stylu muzycznego oferowanego przez Bent. W 2013 i 2014 roku Mills w swoim nowym projekcie wydał 12 Ep.

Utwory Bent były często brane do różnych reklam telewizyjnych przez takie firmy jak: Carlsberg, Absolut Vodka, Coca-Cola (z wykorzystaniem piosenki „Silent Life” z albumu Ariels w 2006 roku) oraz Dutch Railways. Te doskokowe bonusy sprawiały, że co jakiś czas szersza publiczność przypominała sobie o muzykach i zaczynała bardziej dokładnie śledzić ich rozwój.