Dj Krush

Artysta

RadioZET

fot. RadioZET

Dj Krush

kraj: Japonia

gatunek: electronic

Dj Krush, czyli inaczej Hideaki Ishi (urodzony w 1962 w Tokio) to japoński Dj oraz twórca muzyki elektronicznej, który swoimi wyjątkowymi dziełami uświetnia międzynarodową scenę muzyczną od lat 80-tych ubiegłego stulecia. Poza Japonią Krush stał się rozpoznawalny dopiero w latach 90-tych po podpisaniu kontraktu z brytyjską wytwórnią Mo’Wax.

W trakcie swojej kariery Dj Krush współpracował z czołowymi artystami z branży muzyki elektronicznej jak: DJ Shadow, Mos Def, Black Thought, Questlove, Aesop Rock, Toshinori Kondō, Guru i CL Smooth, Miles Davis oraz Herbie Hancock. Jego remixy oraz sample weszły do klasycznych zbiorów muzyki elektronicznej, stanowiąc pożywkę dla twórczości następujących po sobie pokoleń artystów.

Dj Krush uważany jest za pioniera japońskiego hip hopu. Dzięki perfekcyjnemu łączeniu sampli potrafi on stworzyć silnie oddziałujące kompozycje, które stanowią wyjątkową odskocznię od współczesnych, często skostniałych schematów. Ishi to ikona zarówno w swoim rodzimym kraju, jak i za granicą. Jego kunszt jest doceniany przez najlepszych, przez co jest on angażowany do licznych projektów muzycznych, przyczyniając się do powstania wielu międzynarodowych hitów. Jego eksperymentalne beaty łączone z muzyką industrialną na zawsze zmieniły obraz japońskiego hip-hopu oraz szybko zdominowały amerykańską scenę rapową. Twórczość Krusha wywarła oraz w dalszym ciągu wywiera wpływ na ogólny kształt światowej muzyki. Jego twórczość jest wyjątkowo dynamiczną, niepowstrzymaną siłą niosącą ze sobą nowe perspektywy i możliwości z każdym wydanym singlem oraz remixem.

Ishi nie daje się zakwalifikować jedynie do jednej kategorii muzycznej, cały czas eksperymentując z najróżniejszymi stylami. Ta elastyczność pozwala mu lepiej trafić ze swoją unikalną wizją do zróżnicowanych rzesz odbiorców zawsze dając im to, czego najbardziej od muzyki oczekują.  Krush zachowuje dystans do muzyki jako takiej, nie ma on ulubionego stylu oraz nie przekłada jednej formy nad drugą. Dla niego muzyka jest egalitarna – nie liczy się styl liczą się emocje oraz uczucie spełnienia jakie płynie ze słuchania.