Parlotones

Parlotones

Parlotones

Historia powstania The Parlotones zaczęła się prozaicznie. Kahn Morbee, wokalista i lider grupy zaczął

Historia powstania The Parlotones zaczęła się prozaicznie. Kahn Morbee, wokalista i lider grupy zaczął uczyć się gry na gitarze w wieku 17 lat. Latem 1998 roku poznał perkusistę Neila Pauwa, który chodził do tej samej szkoły średniej. Gdy Neil usłyszał piosenki autorstwa Morbeego, uznał, że obydwaj mają podobny muzyczny gust, więc postanowili wspólnie założyć zespół. Podczas studiów na uniwersytecie Morbee poznał gitarzystę Paula Hodgsona. Gdy obydwaj zostali wyrzuceni z biblioteki za grę na gitarach, Morbee zaprosił Hodgsona, by wziął udział z nim i Pauwem we wspólnym jamie. Hodgson przyszedł na próbę, piosenki mu się spodobały, i w ten sposób dołączył do grupy. Glenn, młodszy brat Hodgsona, grał na gitarze, fortepianie i gitarze basowej. Mimo, że wciąż uczył się w szkole średniej, chłopcy poprosili go, by przyniósł ze sobą gitarę basową i próbował z zespołem. Grali przez trzy lata w kwartecie. W lipcu 2002 roku zadecydowali się rozszerzyć instrumentarium. Dołączył do nich klawiszowiec John Boyd. Brzmienie grupy wzbogaciło się o delikatne partie syntezatorów oraz dodatkowe efekty dźwiękowe. John również miksował dźwięk podczas koncertów na żywo. Od tego czasu The Parlotones udało się zdobyć kilka nagród. Ostatnim sukcesem jest ogólnoświatowy kontrakt licencyjny z międzynarodowym oddziałem Universal Music. Kontrakt dotyczy takich krajów jak Francja, Japonia, Niemcy, Holandia, Irlandia Północna i Wielka Brytania, i zaowocował ostatnio wykorzystaniem singla “Beautiful” w reklamie Fuji w Irlandii. Grupa może również pochwalić się tym, że jej utwory są grane przez największą niemiecką stację radiową prezentującą muzykę alternatywną – Motor FM (7,5 miliona słuchaczy). Wyprzedana trasa światowa, obejmująca 300 koncertów zagranych w ciągu półtora roku, przyciągnęła uwagę słuchaczy w Niemczech, Rosji, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Austrii i Stanach Zjednoczonych. Można spodziewać się również szturmu na brytyjskie listy przebojów. Grupa bez żadnej promocji zapełnia w Wielkiej Brytanii sale o pojemności kilku tysięcy widzów The Parlotones odnieśli wielki sukces w rodzinnym Johannesburgu i ojczystej Republice Południowej Afryki. Ich płyty osiągnęły status wielokrotnej platyny. Obecnie przygotowują się do podboju świata. Ich muzyka, liryczne teksty i rozbudowane koncerty zaskarbiły im entuzjazm i poważanie, zarówno u fanów, jak i u krytyków. Zorganizowany ostatnio występ w Kentish Town w Londynie przyciągnął prawie dwukrotnie więcej fanów niż mogła pomieścić sala. Słuchaczy było tylu, że muzycy musieli wspinać się przez kontuar baru by dostać się na scenę. W rodzinnym kraju grupa zapełnia ponad piętnastotysięczne stadiony. Reputacja zespołu jest tak wielka, że zostali wybrani by zagrać na Dniu Afryki, w ramach koncertów Live Earth. Ogólnoświatową transmisję obejrzały miliony widzów. Ich nowatorskie videoklipy były nominowane do nagród MTV. W Stanach grupa otrzymała dwie statuetki prestiżowej nagrody ISC (Międzynarodowy konkurs piosenki), w której jury zasiadają Robert Smith (The Cure), Tom Waits oraz Rob Thomas.(Matchbox 20). Koncerty na targach South by South West, MIDEM oraz Dubai Sound City ugruntowały pozycję The Parlotones jako jednego z najbardziej ekscytujących, młodych zespołów. Sukces, który odnieśli nie ogranicza się jedynie do muzyki – zespół ma własną markę wina - „Giant Mistake” (Fatalna pomyłka), które zdobyło pierwsze miejsce w plebiscycie gazety Sunday Times i jest dystrybuowane przez większość europejskich dostawców win. Muzyka formacji jest dostępna również w kontencie telefonów komórkowych Sony Ericsson. Ich nazwą została ochrzczona marka laptopów, jak również istnieje danie Parlotones, serwowane w jednej z największych światowych sieci restauracji. Przy okazji futbolowej gorączki ogarniającej Wielką Brytanię, grupa pojawia się regularnie w programach stacji Sky Sports i jest oficjalnym przedstawicielem na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej brytyjskiej rozgłośni radiowej talkSPORT. Nagrali dla niej muzyczne jingle i w czerwcu będą pojawiać się, począwszy od rozgrywek eliminacyjnych, kończąc na meczu finałowym, na jej antenie regularnie raz w tygodniu. Jedna z ważniejszych niemieckich stacji telewizyjnych wybrała muzykę The Parlotones jako sygnał muzyczny relacji z meczów mistrzostw świata. Przy tak dużym wsparciu mediów i szczerym zainteresowaniu ze strony odbiorców w Wielkiej Brytanii, 4 kwietnia The Parlotones wypuścili nowy singiel z utworem „Life Design”. Ich ostatni album „Stardust Galaxies” ukazał się w RPA 30 października 2009 r. W Europie i Wielkiej Brytanii płyta zostanie wydana w czerwcu 2010 r. Wygląda na to, że wkrótce The Parlotones będą mieli u stóp cały świat. 10 czerwca zespół zagrał na stadionie Orlando w Soweto w Johannesburgu na koncercie FIFA przygotowanym z okazji otwarcia Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej obok Black Eyed Peas, Alicii Keys, Shakiry, Johna Legenda i muzyków z Afryki. Sukces płyty „Stardust Galaxies” świętowano na dwóch koncertach w RPA. Pierwszy odbył się w The Grand West Arena w Cape Town, drugi w sali Coca-Cola Dome w Johannesburgu. Po raz pierwszy w historii zespół pochodzący z Republiki Południowej Afryki był główną gwiazdą grającą w tej sali, na dodatek ustanowili swój rekord, grając przed 10-tysięczną publicznością. Były to ostatnie koncerty najdłuższego światowego tournee w historii zespołu, podczas którego zagrali w 25 miastach na całym globie: w Wielkiej Brytanii, Europie, Rosji, Australii i Republice Południowej Afryki. Koncerty w Cape Town i Johannesburgu zostały sfilmowane i nagrane dla potrzeb przygotowywanej koncertowej płyty „Live Design” i oraz wydawnictwa DVD. Od swojego debiutu, The Parlotones sprzedali w RPA ponad 200 000 płyt. W tym czasie obejrzało ich na żywo 70 000 fanów. Grupa jest dobrze przyjmowana w Stanach Zjednoczonych, gdzie jej płyty znalazły się na TOP 200 niezależnych list przebojów (Lista Rozgłośni Uniwersyteckich). „Overexposed” zdobyło lokalne nagrody w USA, także 2 statuetki IRC. W Polsce planowane jest wydanie płyty „A World Next Door To Yours”, z którego pochodzi singiel „I’m Only Human”, który zadebiutował na playlistach polskich rozgłośni radiowych.