Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski

NASA wysyła sondę w Słońce

01.06.2017 13:03

Misja zostanie nazwana ku czci Eugene Parkera - fizyka, który odkrył istnienie wiatru słonecznego.

NASA wysyła sondę w Słońce

fot. NASA

Misja wysłania sondy w kierunku Słońca, początkowo nazwana Solar Probe Plus, teraz nazywać się będzie Parket Solar Probe. Co ciekawe będzie to pierwszy raz, kiedy NASA nazywa misję imieniem naukowca, który wciąż żyje. Eugene Parker odkrył istnienie wiatru słonecznego w 1950 roku, a teraz dobija do 90-tki.

Sonda ma zostać wysłana na przełomie lipca/sierpnia 2018 roku, a następnie spędzi 7 lat na dostawaniu się do coraz bliższych orbit Słońca. Ostatecznie ma dotrzeć na odległość niecałych 6 milionów kilometrów od Słońca - 8 razy bliżej, niż znalazł się do tej pory jakikolwiek statek kosmiczny.

Zagłosuj

Podobają CI się akcje przeprowadzane przez NASA?

Po osiągnięciu zaplanowanej odległości sonda zacznie dokładną analizę atmosfery Słońca, głównie po to by wyjaśnić zależności wiatru słonecznego. Słońce cały czas wyrzuca z siebie wysoce naładowane cząsteczki w formie plazmy, nazywane właśnie wiatrem słonecznym, które przedzierają się przez atmosferę Słońca, a dzięki swojej niesamowicie wysokiej temperaturze, udaje im się opuścić grawitację Słońca, a następnie przyspieszyć w każdym z kierunków.

Ostatecznie taki wiatr słoneczny dociera również do Ziemi i uderza o nasze pole magnetyczne, które na szczęście działa niczym bariera ochronna, pozwalając na naszą dalszą egzystencję.

RadioZET.pl/AM