Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

200 mln danych osobowych ujawnionych przez przypadek

20.06.2017 11:20

1,1 terabajta danych zawierających prawie 200 milionów danych osobowych wyciekło firmie marketingowej, która działała na zlecenie Komitetu Krajowego Partii Republikańskiej w Stanach Zjednoczonych.

200 mln danych osobowych ujawnionych przez przypadek

fot. pixabay

Niemalże 200 milionów wpisów o danych osobowych Amerykanów głosujących w wyborach, było dostępnych na serwerach usługi Amazon Web Services, na której umieszczono cały system zarządzania analityką firmy marketingowej The Kantar Group. Problem jednak polega na tym, że pliki te w ogóle nie były zaszyfrowane, a więc każdy mógł podejrzeć adresy, daty urodzenia, numery telefonów i inne dane dotyczące amerykańskich obywateli uprawnionych do wzięcia udziału w wyborach. To jeden z największych przypadków wycieku danych osobowych w historii. 

Setki arkuszy kalkulacyjnych, które udało się pozyskać z serwerów należących The Kantar Group, zawierały ponadto informacje odnośnie reklam użytych w kampaniach - ich szacowanych kosztów, docelowej grupy demograficznej, zasięgu, itd.

Zagłosuj

Uważasz, że firma powinna zapłacić karę na niepoprawne zabezpieczenie danych?

Firma przyznaje się do popełnionego błędu i informuje o wzięciu na siebie całej odpowiedzialności za zaistniałą sytuację. Jeśli dane te zostały przejęte, będą mogły być wykorzystane przez odpowiednie osoby do bardzo poważnych działań - w tym do innych kampanii politycznych lub marketingowych na szeroką skalę, skąd czerpanie tego typu danych przy użyciu zwykłych narzędzi nie byłoby możliwe.

RadioZet.pl/gizmodo/AM