Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Android Pay dostępny w mBanku

12.04.2017 13:51

Nowa wersja aplikacji mobilnej mBanku przyniosła użytkownikom możliwość płacenia smartfonem z wykorzystaniem systemu Android Pay. Nowe funkcje zostały opracowane po zapoznaniu się z opiniami blisko 100 000 użytkowników.

Android Pay dostępny w mBanku

fot. zrzut ekranu

Jak zdradził mBank, jego użytkownicy częściej korzystają z aplikacji mobilnej, niż logują się na swoje konto w serwisie transakcyjnym poprzez komputer. Bank starał się więc, żeby nowa aplikacja pozwalała wykonać jak najwygodniej najczęstsze czynności użytkowników.

fot. materiały prasowe

Widać to już po ekranie logowania, z którego zniknęła większość danych prezentowanych w poprzedniej wersji aplikacji – jak pokazały analizy, użytkownicy woleli się logować i zlecać operacje już po dokonaniu autoryzacji.

Zagłosuj

Do banku loguję się częściej:

- Na ekranie początkowym pozostawiliśmy wyłącznie kluczowe informacje i funkcje – takie jak saldo konta i karty kredytowej, a także możliwość wygenerowania kodu BLIK – informuje Robert Piotr Hibner, dyrektor Departamentu Kanałów Elektronicznych mBanku.

Ukłonem w stronę wygodny użytkowników jest możliwość uwierzytelnienia się w aplikacji mobilnej mBanku za pomocą odcisku palca – o ile oczywiście telefon jest w niego wyposażony.

O tym, że mBank pracuje z Google nad wprowadzeniem płatności Android Pay dla swoich klientów mówiło się już w listopadzie 2016 roku, gdy ten system płatności zadebiutował w naszym kraju (jako drugim w Europie i siódmym na świecie).

for. zrzut ekranu

Aby móc skorzystać z Android Pay, trzeba mięć kartę w mBanku kartę Mastercard oraz posiadać telefon wspierający NFC. W menu aplikacji mobilnej trzeba wybrać opcję płatności mobilnych – program poprowadzi za rękę przez proces konfiguracji, prosząc tylko po drodze o zatwierdzenie operacji kodem PIN.

Nie zrezygnowano z możliwości stosowania polskiego systemu płatności mobilnych – BLIK-a.

Autorską nowością oferowaną w trzeciej wersji aplikacji jest funkcja monitorowania tempa wydatków – program pokazuje, ile dany użytkownik wydał od początku miesiąca i porównuje wysokość wydatków ze średnią z poprzednich okresów rozliczeniowy.

Wskazanie na prędkościomierzu pokazuje, czy użytkownik jest bardziej oszczędny (jeśli znajduje się w części wykresu oznaczonej kolorem zielony), stał się bardziej rozrzutny niż zwykle (kolor czerwony) lub utrzymuje poziom wydatków na średnim poziomie.

Bank ma nadzieję, że dzięki nowej wersji aplikacji mobilnej większa liczba użytkowników będzie korzystać z niej do potwierdzania operacji w systemie transakcyjnym, rezygnując z haseł podsyłanych przez SMS i listy haseł jednorazowych. Opcja ta została udostępniona w grudniu 2016 roku.

Zagłosuj

Która z nowych funkcji aplikacji mBanku podoba Ci się najbardziej?

RadioZET.pl/MT