Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Mateusz Ptaszyński
Kamila Terpiał , Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Chrome będzie blokował reklamy. Jest oficjalna data startu

20.12.2017 13:28

Google, korporacja zarabiająca miliardy na pokazywaniu reklam w internecie, zapowiedziała uruchomienie w swojej przeglądarce mechanizmu blokującego banery. O co w tym wszystkim chodzi?

Chrome będzie blokował reklamy. Jest oficjalna data startu fot. materiały prasowe

Dodanie do Chrome adblockera zostało zapowiedziane jeszcze w kwietniu 2017 roku – teraz padła oficjalna i zobowiązująca data uruchomienia dodatku.

Stanie się to 15 lutego 2018 roku. Wszystko wskazuje, że mechanizm będzie częścią zapowiedzianej na 23 stycznia 2018 przeglądarki w wersji 64, tyle tylko, że początkowo opcja będzie nieaktywna.

Polacy są mistrzami świata, jeśli chodzi o blokowanie reklam – nikt nie korzysta z adblockerów tak chętnie i często, jak my. Internauci starają się w ten sposób walczyć z inwazyjnymi i denerwującymi reklamami, którymi są zasypywani przez różne strony.

Google ma dokładnie taką samą motywację do wprowadzenia blokowania reklam w Chrome – tyle tylko, że kryje się w tym drugie dno. Przeglądarka będzie zapobiegać wyświetlaniu się banerów, które nie spełniają wytycznych stowarzyszenia „Coalition for Better Ads” – mowa tu przede wszystkim o wyskakujących okienkach i innych formach, które naruszają zasady dobrego reklamowego smaku.

W ten sposób Google chce walczyć z konkurencją, która nie stosuje się do wytycznych koalicji, chroniąc użytkowników przed doświadczeniami mogącymi skłonić ich do sięgnięcia po rozwiązania blokującego wszystkie reklamy.

Banery i inne formaty wyświetlane przez Google nie będą przez Chrome blokowane – korporacja ma nadzieję, że nie będą one denerwować użytkowników.

Zagłosuj

Blokujesz reklamy w internecie?

RadioZET.pl/MT

Oceń