Co najczęściej psuje się w smartfonach?

02.11.2017 08:59

Smartfony są coraz szybsze, ładniejsze i smuklejsze – a przy tym coraz mniej wytrzymałe. Nic więc dziwnego, że się psują, przy czym najczęstsze usterki pojawiają się z winy użytkowników.

Co najczęściej psuje się w smartfonach?

fot. materiały prasowe

Serwis GoRepair przygotował roczny raport z działalności na polskim rynku. Specjaliści firmy najczęściej przywracali w tym czasie życie i sprawność smartfonom (71% interwencji), laptopom (15%) oraz tabletom (14%).

Najczęściej do serwisu trafiały smartfony Samsunga (24%), Apple (21%) oraz Sony (12%). Wysoką pozycję wśród marek oddawanych do naprawy zyskało także Xiaomi (7% ogółu). Nie oznacza to oczywiście, że to właśnie telefony tych producentów psują się najczęściej – są one po prostu najpopularniejsze wśród klientów i dlatego jest ich wśród zepsutych urządzeń stosunkowo dużo.

- Sytuacja w grupie tabletów wygląda bardzo podobnie. Pierwsze dwa miejsca to urządzenia marek Samsung oraz Apple, stanowiące 32% i 27% całości. Na trzecim miejscu znalazło się Lenovo z wynikiem 15%. Najczęściej naprawiane przez nas laptopy były wyprodukowane przez marki Lenovo, Dell i Apple, które stanowiły odpowiednio 24%, 14% i 11% ogółu zgłaszanych komputerów przenośnych - informuje GoRepair.

Najczęściej zgłaszaną usterką – dotyczyła ona 40% smartfonów i 45% tabletów – była zbita szybka, powstała wskutek nieuwagi użytkownika. Warto o tym pamiętać zastanawiając się, czy warto zainwestować w etui dla swojego telefonu – zdecydowanie zmniejsza ono ryzyko popsucia smartfona podczas upadku.

Problemy z wyświetlaniem obrazu miało 9% naprawianych smartfonów, uszkodzona płyta główna była powodem dla 7% interwencji, tyle samo usterek dotyczyło problemu z obsługą dotyku przez ekran. Problem z baterią dotyczył 6% sprzętów, ładowanie nie działało w 4% naprawianych telefonów.

Jak podsumowuje serwis, większość z usterek nie była objęta gwarancją producenta, gdyż powstała wskutek urazów mechanicznych – upadków, zawilgoceń oraz całkowitego zalania urządzeń.

Zbita szybka była także najczęstszą usterką naprawianą w tabletach. Kolejne miejsce na liście zajmowały problemy z ładowaniem – 13%, uszkodzona płyta główna – 7%, zepsuta bateria – 7%, niedziałający ekran – 5% oraz błędy w komunikacji z komputerem – 3%.

Zagłosuj

A Tobie co zepsuło się w smartfonie?

RadioZET.pl/MT

Co wiesz o telefonii? Sprawdź swoją wiedzę w naszym Quizie: