Facebook idzie w ślady YouTube’a. Reklamy przed wideo

15.12.2017 15:12

Portał społecznościowy zapowiedział przeprowadzenia testów nowej metody pokazywania reklam wideo – trzeba będzie przez nie przebrnąć, zanim zobaczy się interesujący nas filmik.

Facebook idzie w ślady YouTube’a. Reklamy przed wideo fot. Marco Paköeningrat, CC BY-SA 2.0

Do tej pory Facebook podchodził do reklam wideo w inny sposób – gigant postanowił wyświetlać je dopiero po kilkudziesięciu sekundach odtwarzania. Dzięki temu Fserwis chciał zapewnić generowanie przychodów twórcom, którzy robili materiały naprawdę oglądane przez widzów.

Wizja portalu jednak się zmieniła – a stało się tak po wprowadzeniu platformy Watch, służącej właśnie do oglądania filmów. Facebook uznał, że treści tam konsumowane są na zupełnie inny sposób. Użytkownicy odwiedzają zakładkę, gdyż chcą obejrzeć film – i tak jak na YouTubie, nie będą mieli obiekcji do wcześniejszego zapoznania się z materiałem reklamowym.

Testy nowego rozwiązania mają zacząć się na początku 2018 roku. Od wyników badania zależy, czy i kiedy funkcjonalność zostanie wdrożona dla wszystkich.

Zagłosuj

Trafiasz na reklamy podczas oglądania filmów na Facebooku?

RadioZET.pl/MT

Oceń