Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Facebook pod ostrzałem z powodu antysemitów

15.09.2017 14:40

Facebook zarabia na reklamach pokazywanych dokładnie określanym grupom docelowym – nikt nie spodziewał się jednak, że jedną z nich będą „antysemici”.

Facebook pod ostrzałem z powodu antysemitów

fot. mkhmarketing, CC BY 2.0

Portal społecznościowy jest dostępny dla użytkowników za darmo – w zamian za możliwość korzystania z niego serwis gromadzi dane nasz temat, tworząc nasz profil dla reklamodawców.

Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą bardzo dokładnie określić, do kogo mają trafić ich reklamy – jeśli producent wprowadza na przykład do sprzedaży nowy model telewizora, może sobie zażyczyć, żeby wiadomość i nim była wyświetlana tylko osobom, które w ciągu ostatnich miesięcy narzekały publicznie na swój obecny odbiornik.

Łącznie Facebook zbiera niemal 100 szczegółów na temat naszego życia – co zapisuje sobie o nas serwis można zobaczyć w tym miejscu.

To właśnie algorytm szufladkujący użytkowników postrzegany był jako winny wpadki Facebooka – kategoria „antysemici” nie została jednak wygenerowana w ten sposób. Po zbadaniu sprawy portal wyjaśnił, że w taki sposób określali się niektórzy korzystający z serwisu, wpisując deklarację do pól, w których możemy podać informacje o swojej szkole czy miejscu pracy.

Do czasu rozwiązania tego problemu Facebook dezaktywował możliwość wybierania grup docelowych dla reklam na podstawie informacji z tej sekcji.

Zagłosuj

Czy reklamy dla antysemitów to skandal?

RadioZET.pl/MT