Słuchaj
Tomek Florkiewicz, Aga Kołodziejska
Konrad Piasecki
Tomek Florkiewicz, Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Michał Korościel
Marcin Wojciechowski
Mateusz Ptaszyński
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Facebook wprowadza program lojalnościowy

18.05.2017 13:47

Wybrani użytkownicy Facebooka mogą zbierać punkty robiąc zakupy z aplikacją mobilną serwisu społecznościowego – jeśli rozwiązanie się spodoba, zostanie udostępnione wszystkim.

Facebook wprowadza program lojalnościowy

fot. materiały prasowe

Program lojalnościowy Facebook Rewards obsługiwany jest z poziomu programu – znalazła się w nim dodatkowa opcja. Wyświetla ona na ekranie przyporządkowany do danego użytkownika kod QR.

Należy pokazać go przy kasie, żeby otrzymać punkty za dokonanie transakcji lub skorzystać ze zniżki – nie trzeba do tego zakładać sobie specjalnej karty lojalnościowej w danej sieci sklepów, wszystkim zajmuje się sam Facebook.

To może być ciekawe rozwiązanie zarówno dla użytkowników serwisu, którzy otrzymają możliwość robienia tańszych zakupów w sklepach uczestniczących w programie, jak i dla placówek handlowych, które będą mogły skusić do zakupów osoby, które być może w inny sposób o sklepie by nie usłyszały.

Facebook poinformował, że testy objęły „małą grupę użytkowników” i mają za zadanie sprawdzenie, czy program lojalnościowy sygnowany przez giganta ożywiłby lokalny handel i pozwolił przedsiębiorstwo dotrzeć do klientów.

Na rozwiązaniu skorzystałby także Facebook - wiedza o tym, co i gdzie kupuje dany użytkownik mogłaby służyć do dopasowywaniu reklam - żeby być w tym skuteczna, internetowy gigant już teraz zbiera pokaźną liczbę informacji na temat internautów.

Brak niestety danych o tym, kiedy można by było spodziewać się całościowego wdrożenia rozwiązania ani czy Facebook Rewards w tej formie trafi także do Polski.

Zagłosuj

Bierzecie udział w programach lojalnościowych?

RadioZET.pl/MT