Google sprawdza, jak zachowujemy się w prawdziwych sklepach

24.05.2017 11:54

Internetowy gigant sięga po informacje spoza sieci – Google śledzi, w jaki sposób zachowujemy się w fizycznych sklepach po obejrzeniu serwowanych w internecie reklam.

Google sprawdza, jak zachowujemy się w prawdziwych sklepach

fot. keyaki, CC BY-SA 2.0

Jak chwali się przedsiębiorstwo, przez ostatnie 3 lata zebrano dane na temat ponad 5 miliardów wejść do klepów. Google interesuje się, co jego użytkownicy robię poza internetem, gdyż w ten sposób może pokazać skuteczność pokazywanych przez siebie reklam.

Z analiz przedstawianych przez giganta wynika, że osoby, które zetknęły się z przekazem reklamowym w sieci robią zakupy o 25% częściej, niż gdyby nie były wystawione na banery.

Google nie chce jednak, żeby sklepy wierzyły im na słowo – dlatego daje im możliwość sprawdzenia, jak skuteczne są w rzeczywistości wykupywane przez nich kampanie.

- Jeśli w ramach programu lojalnościowego zbieracie adresy e-mail klientów, możecie zaimportować transakcje bezpośrednio do programu AdWords. Nawet jeśli tego nie robicie, w dalszym ciągu możecie mierzyć skuteczności kampanii dzięki partnerom Google, którzy mają dane dotyczące około 70% transakcji dokonywanymi kartami płatniczymi na terenie USA – poinformowano na blogu Google poświęconym programowi AdWords.

Podobny program śledzenia aktywności użytkowników poza internetem zaprezentował także Facebook.

Zagłosuj

Kupujecie produkty pod wpływem reklam?

RadioZET.pl/MT