Huawei cały czas rośnie w siłę, ale jego konkurencja się oddala

04.01.2018 15:27

Firmie może nie udać się dogonić w najbliższym czasie swojego największego konkurenta - Samsunga.

Huawei cały czas rośnie w siłę, ale jego konkurencja się oddala fot. pixabay

Huawei to jedna z najbardziej popularnych marek smartfonów na polskim rynku. Polacy pokochali ją nie tylko ze względu na reklamującego sprzęt Roberta Lewandowskiego, lecz również atrakcyjne na naszym rynku ceny oferowanego sprzętu.

Firma pochwaliła się swoimi zeszłorocznymi wynikami sprzedaży i trzeba jej pogratulować kolejnych sukcesów - na całym świecie w zeszłym roku Huawei sprzedało 153 miliony smartfonów - zarówno pod marką Huawei, jak i Honor.

Firma jednak nie popada w samozachwyt, gdyż dwa lata wcześniej mogła cieszyć się wzrostem przychodów rok do roku na poziomie 40% - wynik porównujący rok 2017 do poprzedniego to "zaledwie" 33%. Spadek ten powoduje, że firma nie przybliża się w tak dużym tempie do pozycji górujących nad nią firm - w tym przede wszystkim Samsunga.

By Huawei mogło bardziej się rozwijać nie wystarczą kolejne urządzenia o solidnej specyfikacji i atrakcyjnych cenach. Firma musi zdobyć nowe rynki, a obecnie główną uwagę skupia na Azji i części Europy.

Wejście Huawei na rynek w Stanach Zjednoczonych, który jest zdominowany przez Apple, może być dla firmy ciężkim, lecz mocno budującym doświadczenie krokiem, na który powinna zdecydować się w najbliższym czasie, by myśleć o dalszym rozwoju.

Zagłosuj

Posiadasz lub posiadałeś sprzęt od Huawei?

RadioZet.pl/AM

Oceń