Jesteś klientem Banku Pocztowego? Może należeć Ci się zwrot opłat

28.08.2017 12:10

Klienci Banku Pocztowego mają czas do 22 stycznia na uzyskanie należnego im zwrotu.

Jesteś klientem Banku Pocztowego? Może należeć Ci się zwrot opłat

fot. pexels

Bank Pocztowy na mocy decyzji podjętej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest zobowiązany do zwrócenia pieniędzy klientom za zmiany dokonane w marcu 2011 roku - wprowadzona opłata za comiesięczne wyciągi z konta bankowego, a także od 1 lipca lub 15 sierpnia 2015 roku, kiedy to zostały podniesione opłaty za wydawane wyciągi z 5 do 7 złotych. W przypadku pierwszej z omawianych zmian klientom przysługuje pełen zwrot opłaty za wyciągi, natomiast w przypadku drugiej zmiany różnica, czyli 2 złote za każdy wydany wyciąg.

UOKiK postanowił wydać taką opinię z uwagi na paragraf Kodeksu Cywilnego mówiący o tym, że bank musi przynajmniej raz w miesiącu za darmo udostępnić posiadaczowi konta wyciąg z rachunku, chyba że klient wyrazi pisemnie zgodę na inny sposób informowania o zmianach stanu rachunku i ustaleniu salda. Bank Pocztowy nie zdobył takich zgód, a więc decyzja UOKiK wydaje się naturalna.

Jeśli jesteśmy klientem Banku Pocztowego, masz czas na złożenie specjalnego wniosku o zwrot poniesionych kosztów do 22 stycznia 2018 roku. Wniosek należy złożyć w placówce pocztowej, drogą telefoniczną lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.

Zagłosuj

Przysługuje Ci zwrot opłat z Banku Pocztowego?

RadioZET.pl/AM