Koniec kłopotów z odbiorem paczki za pobraniem. Nowa usługa Poczty

09.11.2017 09:58

30% paczek przesyłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej opłacanych jest gotówką za pobraniem - teraz ta opcja stała się wygodniejsza i bardziej dostępna, nawet dla osób, które nie noszą przy sobie tradycyjnej gotówki.

Koniec kłopotów z odbiorem paczki za pobraniem. Nowa usługa Poczty

fot. materiały prasowe

Średnia kwota inkasowana przez listonosza w 2016 roku podczas doręczania paczki za pobraniem wynosiła 200 zł. Dla osób, które korzytają zazwyczaj z karty płatniczej, odebranie takiej przesyłki oznacza kłopot i konieczność pofatygowania się do bankomantu po gotówkę.

Problem ten dostrzegła Poczta Polska, która zdecydowała się na wprowadzenie możliwości zapłaty za paczkę za pobraniem kartą, a nawet Blikiem.

- Poczta Polska wyposażyła 3,5 tys. swoich kurierów w terminale płatnicze, dzięki którym klienci mogą dokonywać płatności kartą lub BLIKIEM za przesyłki pobraniowe. Jako jedyna firma na polskim rynku, Poczta nie wprowadziła żadnych ograniczeń odnośnie nadawcy przesyłki przy tego typu płatnościach. Te same zasady dotyczą zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych - podaje operator pocztowy w oficjalnym komunikacie.

Jak wynika z badań Kantar TNS dla Izby Gospodarki Elektronicznej, co czwarta transakcja e-commerce opłacana jest już po tym, gdy paczka dotrze do odbiorcy. Jest to spowodowane głównie przyzwyczajeniami klientów (20%), chęcią zachowania anonimowości (16%), brakiem zaufania do sklepów (15%) oraz obawą przed tym, że zamówiony towar nie dotrze (14%).

Od października 2017 we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej można zapłacić kartą Visa, MasterCard lub Blikiem przy odbiorze przesyłki za pobraniem. Teraz taka opcja dostępna będzie też u wszystkich kurierów Poczty w całym kraju.

Zagłosuj

Jak płacisz za zakupy w internecie?

RadioZET.pl/MT