Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Masz adblocka? Google chce od Ciebie pieniędzy za oglądanie stron

05.06.2017 11:06

Google zaproponowało stronom internetowym nowy sposób zarabiania – jeśli odwiedzający blokuje reklamy, za zobaczenie witryny będzie musiał zapłacić.

Masz adblocka? Google chce od Ciebie pieniędzy za oglądanie stron

fot. Joe The Goat Farmer, CC BY 2.0

Polscy internauci używają adblockerów jak nikt inny – reklamy blokuje 38% wszystkich korzystających z sieci w naszym kraju. Dla stron internetowych to nie lada kłopot – nie wyświetlając banerów, nie zarabiają i nie mają z czego płacić swoim pracownikom.

Niechęć Polaków do reklam w internecie wynika z ich namolności – właściciele stron decydują się na pokazywanie coraz bardziej inwazyjnych (i droższych w sprzedaży) form, aby zrekompensować sobie mniej wyświetleń.

Z takim działaniem chce walczyć Google – gigant zapowiedział już, że w przeglądarce Chrome pojawi się wbudowany adblocker, który będzie ukrywał reklamy nie spełniające standardów przyjętych przez branżę.

Rozwiązanie problemu adblockerów zaproponował Google pokazując program Contributor. Jeśli witryny zdecydują się do niego zapisać, blokującemu reklamy internaucie zostanie złożona propozycja – albo włączy pokazywanie się banerów, albo będzie poproszony o zapłacenie za wyświetlenie mu strony.

Do tego pomysłu przekonało się jak do tej pory tylko 12 zachodnich witryn – niewykluczone jednak, że z upływem czasu program Contributor dotrze także do polski i internauci odwiedzający popularne serwisy będą proszenie o dokonanie wyboru – obejrzeć reklamy, czy zapłacić za ich brak.

Zagłosuj

Blokujecie reklamy w internecie?

RadioZET.pl/MT