Netia na celowniku UOKiK. Operator łamał prawo?

15.11.2017 07:56

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Netii - jeśli zarzuty stawiane operatorowi się potwierdzą, grozi mu nawet kara w wysokości 10% rocznych przychodów.

Netia na celowniku UOKiK. Operator łamał prawo?

fot. materiały prasowe

UOKiK zainteresował się Netią po otrzymaniu skarg od konsumentów, do których operator dzwonił z prezentacją oferty mimo braku zgody na komunikację marketingową. Analiza nagrań rozmów sprzedażowych zdaje się potwierdząc też zarzut.

Przykładowa rozmowa wyglądała tak:

Netia: Halo! Dzień dobry! Moje nazwisko [niezrozumiałe] Ilona i dzwonię z firmy „Netia”. Czy mam przyjemność rozmowy z panią Jowitą?

Konsument: Tak, przy telefonie.

N: Witam pani Jowito. Kontaktuję się tutaj z panią, ponieważ nasza firma w tym momencie rozszerza zakres swoich proponowanych usług. W związku z czym mamy przygotowane dla pani różnego rodzaju rabaty, jak i również różne bonusy złotówkowe. Czy mogę zająć trzy minutki i przedstawić...

Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym (art. 172), jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwszą rozmową mieć jego zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego.

fot. materiały prasowe

Postępowanie przeciwko Netii może zakończyć się stwierdzeniem stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, nałożeniem kary finansowej, której maksymalny wymiar to 10% obrotu Netii oraz nakazem usunięcia trwających skutków naruszenia.

Zagłosuj

A do Ciebie dzwonią firmy bez Twojej zgody?

RadioZET.pl/UOKiK/MT