Pendolino bez Wi-Fi, bo pociągi są w remoncie

26.05.2017 11:54

PKP podało powód, dla którego pasażerowie prestiżowych połączeń realizowanych za pomocą pociągów Pendolino wciąż nie mogą korzystać z Wi-Fi – zdolnych do jazdy składów jest za mało.

Pendolino bez Wi-Fi, bo pociągi są w remoncie

fot. Piotr Michalak, CC BY-SA 4.0

Mimo zapowiedzi i deklaracji, Pendolino wciąż nie doczekały się instalacji Wi-Fi. Jak tłumaczy PKP, wynika to między innymi z trudnych negocjacji z Alstomem – producentem pociągów – w kwestii zamówienia instalacji.

Włosi są w komfortowej sytuacji, gdyż mogą dyktować cenę (nikt inny nie jest uprawniony do modyfikowania Pendolino) oraz oferowany sprzęt – polski przewoźnik tłumaczy, że zgodzi się tylko na takie rozwiązanie, które będzie odpowiadać dokładnie potrzebom PKP.

Nie jest to jednak jedyny problem, z którym borykają się koleje przygotowując uruchomienie Wi-Fi w Pendolino. Jak wyjaśnia spółka w oświadczeniu zaprezentowanym przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, pociągów zdolnych do jazdy jest po prostu zbyt mało, żeby móc wycofać któryś ze służby na czas potrzebny do zainstalowania nowych urządzeń.

- Należy również dodać, że Spółka „PKP Intercity” boryka się z problemem ograniczonej dostępności taboru typu ED250 „Pendolino”, tym samym potencjalnych problemów operacyjnych związanych z koniecznością wyłączenia z obiegu składu na czas instalacji usługi Wi-Fi. Na tę chwilę 2 składy są wyłączone w związku z kolizjami, natomiast trzeci skład przechodzi testy homologacyjne na terenie Niemiec – czytamy w piśmie przygotowanym przez podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Andrzeja Bittela.

W związku z tym ostęp do internetu w Pendolino może wystartować dopiero w 2018 roku, a do tego czasu pasażerowie będą musieli korzystać z własnego mobilnego internetu. UKE sprawdziło, który z operatorów ma najlepszy zasięg na najpopularniejszych trasach.

Zagłosuj

Korzystacie z internetu podczas podróży?

RadioZET.pl/MT