Słuchaj
Tomek Florkiewicz, Aga Kołodziejska
Konrad Piasecki
Tomek Florkiewicz, Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Michał Korościel
Marcin Wojciechowski
Justyna Dżbik, Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Producent zablokował sprzęt za wystawienie negatywnej opinii

05.04.2017 10:33

Producent gadżetu pozwalającego zdalnie otwierać i zamykać drzwi garażowe poczuł się tak dotknięty wystawioną nieprzychylną oceną, że dezaktywował urządzenie niezadowolonemu klientowi.

Producent zablokował sprzęt za wystawienie negatywnej opinii

fot. kadr z wideo

Twórca Garadget zebrał fundusze na rozpoczęcie produkcji sprzętu na Kickstarterze, urządzenie z czasem trafiło do sprzedaży w serwisie Amazon. To właśnie tam został zakupiony egzemplarz, który sprawił nowemu właścicielowi niemiłą niespodziankę – nie mógł zmusić go do działania.

Klient poskarżył się, że aplikacja służąca do obsługi gadżetu sprawia mu problemy – nie pomogło przeinstalowanie programu ani ponowne uruchomienie smartfona. Ocena kończyła się słowami „zastanawiam się, co za kupę g*na kupiłem”.

Producent odpisał, że wulgarny język oraz fakt umieszczenia negatywnej oceny na Amazon nie może być tolerowany, a zakupiony przez klienta gadżet został zablokowany. Jedynym wyjściem dla kupującego miało być zwrócenie się do sklepu o przyjęcie zwrotu i oddanie pieniędzy.

Taka deklaracja złożona przez producenta wywołała całą lawinę negatywnych ocen pojawiających się na Amazonie – użytkownicy uznali, że reagując w taki sposób na opisanie problemów z działaniem urządzenia twórca Garadget chce wpływać na to, w jaki sposób klienci opisują swoje doświadczenia z produktem.

Pod wpływem krytyki urządzenie należące do niezadowolonego klienta zostało odblokowane, a jego sprawą zajął się dział pomocy technicznej.

Zagłosuj

Kto ma rację - klient, czy producent?

RadioZET.pl/MT