W VR zawitają również reklamy - Google pracuje nad nowym formatem

29.06.2017 11:59

Google przygotowuje autorski system, który pozwoli na wprowadzenie reklam do wirtualnej rzeczywistości, a jednocześnie nie zakłóci zbytnio odbioru materiału VR.

W VR zawitają również reklamy - Google pracuje nad nowym formatem

fot. Google

Nowy system reklam w VR, to część zupełnie nowego programu Area 120, otworzonego przez Google. To inkubator pomysłów do którego będą wrzucane projekty nad którymi obecnie pracuje firma. Każdy z nas będzie mógł wziąć w nim udział i testować testowe oprogramowanie, jeśli zdecyduje się na rejestrację.

Pierwsza wersja projektu Google'a reklam VR, polega na postawieniu w wirtualnej przestrzeni sześcianu, który po spojrzeniu na niego rozwinie reklamę wideo. Możemy również pominąć wyświetlanie materiału reklamowego poprzez spojrzenie na przycisk "Close Ad". Całość wygląda na mało inwazyjną metodę pokazania reklamy, co na pewno jest dużym plusem.

ezgif-1-3a54a4af49

Ten format reklam jest obecnie testowany przez Area 120 w aplikacjach dedykowanych platformie VR Google'a na smartfonach - Daydream VR, a także Samsung Gear VR.

Czy w przyszłości w świecie wirtualnej rzeczywistości pojawi się więcej reklam? To pewne, lecz bardziej możemy liczyć na rozwiązania wbudowywane bezpośrednio w sam wirtualny świat, niż tego typu "nakładki".

RadioZet.pl/AM