YouTube rezygnuje z półminutowych niepomijalnych spotów

20.02.2017 09:58

Nie trzeba już będzie czekać pół minuty na rozpoczęcie odtwarzania filmu na YouTubie – serwis zamierza wycofać się z trwających 30 sekund niepomijalnych reklam.

YouTube rezygnuje z półminutowych niepomijalnych spotów

Na wprowadzenie w życie tej decyzji trzeba będzie jednak sporo poczekać – portal z filmami na żądanie zamierza pożegnać się z nielubianym przez użytkowników formatem dopiero w 2018 roku. Da to branży reklamowej wystarczająco dużo czasu, żeby mogła przekierować produkcję spotów na nowsze, krótsze formy.

YouTube chce, żeby najpopularniejszą niepomijalną reklamą był spot trwający 6 sekund - taka długość nie wywołuje jeszcze niechęci u użytkowników. Reklamodawcy będą mieć do swojej dyspozycji także możliwość wyświetlenia na siłę formy 20-sekundowej.

Wycofanie się z najbardziej drażniącej oglądających reklamy interpretowane jest jako uznanie Facebooka za poważnego konkurenta – portal społecznościowy wiąże z wyświetlaniem filmów użytkownikom swoją przyszłość, a jak do tej pory nie pozwalał wrzucać do odtwarzanych wideo reklam.

To ma się jednak w najbliższej przyszłości zmienić – serwis zapowiedział, że będzie przerywał odtwarzanie wideo po 20 sekundzie i wyświetlał spot reklamowy.

YouTube stara się odrobić zaległości, jakie ma w stosunku do Facebooka – serwis wystartował z mobilnymi transmisjami na żywo, choć na razie dostępne są tylko dla wybranych.

 

radioZET.pl/YouTube/MT