Słuchaj
Tomek Florkiewicz, Aga Kołodziejska
Konrad Piasecki
Tomek Florkiewicz, Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Michał Korościel
Marcin Wojciechowski
Justyna Dżbik, Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

YouTube rezygnuje z półminutowych niepomijalnych spotów

20.02.2017 09:58

Nie trzeba już będzie czekać pół minuty na rozpoczęcie odtwarzania filmu na YouTubie – serwis zamierza wycofać się z trwających 30 sekund niepomijalnych reklam.

YouTube rezygnuje z półminutowych niepomijalnych spotów

Na wprowadzenie w życie tej decyzji trzeba będzie jednak sporo poczekać – portal z filmami na żądanie zamierza pożegnać się z nielubianym przez użytkowników formatem dopiero w 2018 roku. Da to branży reklamowej wystarczająco dużo czasu, żeby mogła przekierować produkcję spotów na nowsze, krótsze formy.

YouTube chce, żeby najpopularniejszą niepomijalną reklamą był spot trwający 6 sekund - taka długość nie wywołuje jeszcze niechęci u użytkowników. Reklamodawcy będą mieć do swojej dyspozycji także możliwość wyświetlenia na siłę formy 20-sekundowej.

Wycofanie się z najbardziej drażniącej oglądających reklamy interpretowane jest jako uznanie Facebooka za poważnego konkurenta – portal społecznościowy wiąże z wyświetlaniem filmów użytkownikom swoją przyszłość, a jak do tej pory nie pozwalał wrzucać do odtwarzanych wideo reklam.

To ma się jednak w najbliższej przyszłości zmienić – serwis zapowiedział, że będzie przerywał odtwarzanie wideo po 20 sekundzie i wyświetlał spot reklamowy.

YouTube stara się odrobić zaległości, jakie ma w stosunku do Facebooka – serwis wystartował z mobilnymi transmisjami na żywo, choć na razie dostępne są tylko dla wybranych.

 

radioZET.pl/YouTube/MT