Coca-Cola zmienia wygląd puszek! Nowe będą jeszcze bardziej czerwone

Jeden z najpopularniejszych napojów gazowanych na świecie od lat kojarzony jest przede wszystkim z czerwonymi puszkami. Coca-Cola chce jeszcze bardziej wykorzystać ten kolor w designie opakowań. Na przełomie 2016 i 2017 roku do sprzedaży mają trafić 4 zupełnie odmienione puszki.

Coca-Cola od lat znajduje się w rankingu 10 najdroższych marek na świecie. Tradycyjna Coca-Cola w puszce sprzedawana jest na całym świecie w kolorze czerwonym.

W swojej stałej ofercie firma posiada także puszki w kolorze czarnym – cola bez cukru, srebrnym – cola dietetyczna, zielonym – cola life.

Koncern pracuje nad ujednoliceniem wszystkich puszek. Marka tak silnie utożsamiana z kolorem czerwonym chce jeszcze bardziej podkreślić tą korelację. W sieci pojawiły się zdjęcia nowych puszek.

Jako pierwsi Coca-Colę z nowych puszek będą mogli wypić mieszkańcy Meksyku. Z biegiem czasu, najprawdopodobniej w pierwszej połowie 2017 roku, nowe opakowania trafią także na rynek europejski.

Coca-Cola a zdrowie

Receptura tego popularnego napoju została opracowana w 1886 roku przez farmaceutę dr Johna Pembertona, który cierpiał z powodu uzależnienia od morfiny. Naukowiec nie stworzył jej jednak ze względu na smakowe doznania. Jego Coca-Cola miała lecznicze działanie. Jak to możliwe? Odpowiedź znajdziecie na liście 5 popularnych produktów, które początkowo miały mieć zupełnie inne zastosowanie.

Puszka Coca-Coli ma w sobie około 7 kostek cukru, więc picie napoju w nadmiarze zdecydowanie nie służy zdrowiu. Kwas węglowy zawarty w napoju wypłukuje magnez i wapń w układzie kostnym. Spożywanie gazowanych napojów zwiększa także prawdopodobieństwo zawału serca.

W ponad 100-letniej historii gigant sprzedażowy nieraz musiał odpierać zarzuty dotyczące negatywnego wpływu na zdrowie konsumentów. W 2015 roku  „New York Times” oskarżył koncern, że  wspiera naukowców, którzy uważają, że winę za otyłość Amerykanów ponosi brak ćwiczeń, a nie zła dieta.

Według ekspertów od spraw zdrowia, których zacytował dziennik, Coca-Cola próbuje odwrócić uwagę od krytyki na temat roli, jaką odgrywają słodzone napoje w szerzeniu się otyłości i cukrzycy typu 2.

Podobają Wam się nowe puszki Coca-Coli?

Radio ZET/SJ 

Więcej: