„Poczujesz się jak nadczłowiek”. Kontrowersyjny kefir wchodzi na rynek

Niedługo na półkach sklepów spożywczych w Czechach pojawi się bardzo kontrowersyjny produkt, a mianowicie Kefírer.

Na początku miał to być tylko internetowy żart. Trzech znajomych z Brna - David Koutný, Tomáš Musila i Lukáš Lukeš - postanowiło stworzyć w sieci wirtualny produkt, który miał podkreślić problem ekstremizmu. Akcja odniosła sukces i zdecydowano wprowadzić produkt na rynek.

Dlaczego Kefírer jest tak kontrowersyjny? Oprawa graficzna produktu mlecznego przywołuje na myśl Adolfa Hitlera. Na białym tle narysowane są wąsy i fryzura charakterystyczne dla tego przywódcy. Nazwa kefiru pochodzi od połączenia słów kefirführer (jeden z tytułów używanych przez Adolfa Hitlera). 

Pojawiły się również bardzo kontrowersyjne hasła reklamowe. 

"

Czysty i doskonały smak. Zawiera najlepsze tylko najlepsze kultury bakterii. Znacznie zwiększa koncentrację. Po pierwszym spożyciu poczujesz się jak nadczłowiek - głosi napis na billboardzie przy ulicach Brna.

"

Kefírer będzie można kupić w czterech smakach - naturalnym, truskawkowym, waniliowym i czekoladowym. 

Chwyty marketingowe

Kontrowersje to bardzo skuteczny chwyt marketingowy. W reklamach stosuje się nagość, problemy polityczne i społeczne, aby zwrócić uwagę na reklamowany produkt. 

PETA słynie z bardzo drastycznego, ale celnie trafiającego przekazu. W serwisie YouTube i na swojej stronie publikuje nagrania z między innymi hodowli krokodyli, których skóry przeznaczane są do produkcji pasków, portfeli i torebek. Film uświadamia, w jakich cierpieniach giną te zwierzęta. Organizacja wspiera również zdrowy styl życia i wegetarianizm. Pod koniec 2015 roku pojawił się spot, w którym główna bohaterka zjada na kolację swoją nogę. Film przemówi do każdego. Wszystkie wymienione kampanie budzą wiele kontrowersji. 

Radio ZET/MB

Więcej: