Odważna reklama marketu. Tego w Polsce jeszcze nie było

Mały ruch, wielki efekt. Sieć Leclerc w reklamie wózków zamieściła zamiast dziewczynki małego chłopca. Teraz zbiera pochwały w sieci za walkę ze stereotypami dotyczącymi płci.

– No, no, Leclerc mi właśnie zaimponował. Jeszcze tylko niech dziewczynki zaczną dawać przy czymś innym niż zabawkowy różowy mop/żelazko i pełnia szczęścia – napisała na Facebooku blogerka Mataja, która pisze w sieci o tematach poświęconych najmłodszym. I dodała zdjęcie z gazetki francuskiej sieci sklepów Leclerc. Na fotografii widzimy różowy wózek dla lalek, ale za poręcz trzyma nie dziewczynka, ale chłopiec. 

Wpis blogerki ma już ponad tysiąc polubień i mnóstwo udostępnień. Większość internautów – tak jak Mataja – gratuluje sieci odważnego pomysłu i przyczynienia się do walki z krzywdzącymi stereotypami dotyczącymi płci w Polsce. 

– Jestem właśnie na etapie poszukiwań niebieskiego głębokiego wózka. Wszędzie różowe, a syn wymarzył sobie chłopięcy wózek i bobasa chłopca – napisała na Facebooku jedna z mam komentując wpis blogerki. Takich komentarzy jest więcej. 

Radio ZET/SI