Co Polacy najchętniej oglądali na YouTube w 2015 roku?

Kończący się rok to doskonały czas na małe podsumowania. Twórcy serwisu YouTube opublikowali zestawienie filmów, które w mijającym roku 2015 najbardziej przypadły do gustu polskim internautom. Okazuje się, że Polacy najczęściej oglądali produkcje profesjonalnych youtuberów. 

W ubiegłym roku na szczycie listy najbardziej popularnych filmów niemuzycznych znalazł się Polak – Sylwester Wardęga – ze swoim „Psem-Pająkiem". W 2014 roku ogłoszono go największym polskim hitem serwisu, a w ciągu 12 miesięcy nagranie obejrzało ponad 150 milionów internautów.

Niestety w tym roku nie ma takich zaskoczeń. W Polsce najpopularniejsze okazały się filmy twórców Abstrachuje.tv, a ubiegłoroczny, światowy zwycięzca SA Wardęga, znalazł się dopiero na 5. miejscu w zestawieniu.

Twórcy rankingu tłumaczą, że w jego przygotowaniu brane są pod uwagę wyświetlenie z danego kraju – w tym wypadku z Polski, a także udostępnienia, komentarze czy pozytywne opinie. Dlatego niektóre filmy z dalszych miejsc mogą mieć większą liczbę wyświetleń od tego, który znajduje się na miejscu pierwszym.

Najchętniej oglądane filmy na YouTube w 2015 w Polsce.

10. Coca-Cola. #DajCalusa z Coca-Cola! (ponad 2,3 mln wyświetleń)

9. SPInkafilmstudio. Blok Ekipa (II), odcinek 49 (ponad 2,6 mln wyświetleń)

8. The Voice od Poland IV – Krzysztof Iwaneczko – „Nieznajomy” (ponad 3,7 mln wyświetleń)

7. Remigiusz. Oculus+horror=siostra=zawał! (ponad 2,5 mln wyświetleń)

6. Kabaret Skeczów Męczących – Chrzciny (ponad 3,9 mln wyświetleń)

5. SA Wardęga. CarDog for Animals (ponad 3,6 mln wyświetleń)

4. Cybermarian. Brzydcy i Wściekli – „Fast and Furious 7” (ponad 4,8 mln wyświetleń)

3. Stuu. Szkoła parodia (ponad 4,6 mln wyświetleń)

2. AbstrachujeTV. W świecie kawalerów (ponad 4 mln wyświetleń)

1. AbstrachujeTV. Lata 90-te vs dzisiaj (ponad 4 mln wyświetleń)

Polscy użytkownicy YouTube najchętniej oglądali produkcje realizowane przez profesjonalnych youtuberów - aż 7 z 10 filmów w rankingu jest ich autorstwa.

Twórcy serwisu przygotowali także zestawienie najczęściej oglądanych teledysków w Polsce.

1. Ellie Goulding – Love Me Like You Do (ponad 845 mln wyświetleń)

2. Sarsa – Naucz Mnie (ponad 35 mln wyświetleń)

3. Major Lazer & Dj Snake – Lean On (ponad 879 mln wyświetleń)

Na kolejnych miejscach znaleźli się m.in. Adele, Maroon 5 czy Enej.

Końcówka roku obfituje w wiele zestawień, które podsumowują rok 2015. Poznaliśmy już najpopularniejsze zdjęcie na Instagramie czy wpisy na Twitterze, ale to z pewnością nie koniec! 

Radio ZET/SK

Więcej: