Badali podwodne góry, a odkryli nowy gatunek meduzy. Zobacz, jak wygląda [WIDEO]

Pod koniec kwietnia w Rowie Mariańskim na głębokości 3700 metrów zaobserwowano dziwne zwierzę. Nie przypominało żadnego znanego gatunku.

Oglądając nagranie z podwodnej ekspedycji naukowców NOAA, odnosi się wrażenie, że to animacja, a naszym oczom ukazał się przybysz z innej planety lub wynalazek nowoczesnej techniki. Okazało się jednak, że na filmie zarejestrowano meduzę. Badacze zaklasyfikowali spotkane stworzenie do rodzaju Crossota.

Naukowcy natknęli się na nią podczas misji Dive 4 of the 2016 Deepwater Exploration of the Marianas. Jej głównym celem jest poznanie podwodnych gór Enigma.

My jesteśmy zachwyceni odkrytą meduzą, a Wam jak się podoba?

Dużo do odkrycia

Nauka wszystkich zaskakuje. Mogłoby się wydawać, że poznaliśmy cały świat. Jednak to nieprawda. Bardzo często pojawiają się informacje o odkrytych zwierzętach czy roślinach. W marcu świat naukowy obiegła informacja, że w Queensland znaleziono nowy gatunek pająkaDolomedes briangreenei. Jest wielkości ludzkiej dłoni, żywi się rybami, żabami, kijankami, a nawet ropuchami olbrzymimi. Jest przerażający!

Wcześniej u wybrzeży Kalifornii naukowcy natknęli się na dziwna rybę. Jest to pierwszy przedstawiciel tego gatunku, który okazał się stałocieplnyOpah, zwana również jako „Księżycową Rybą”, zadziwia naukowców swoją budową. Zwierzę posiada specjalne płetwy, które podobne są do skrzydeł. Poruszając nimi, ryba emituje ciepło, które pozwala jej zamieszkiwać najgłębsze i najzimniejsze rejony oceanów.

Radio ZET/MB