Refleksje płynące z lustra. Pobudzający myślenie spot o pijanych kierowcach

Wchodzisz do łazienki w klubie patrzysz w lustro i zamiast Ciebie, w odbiciu pojawia się obca osoba. Czegoś takiego doświadczyli ludzie, którzy bawili się w klubie w Los Angeles w Stanach Zjednoczonych.

Po drugiej stronie pojawiał się Chris Caudilla, który odsiaduje wyrok 15 lat w amerykańskim więzieniu za wypadek ze skutkiem śmiertelnym pod wpływem alkoholu.

"

Myślę o człowieku, którego zabiłem i o jego rodzinie cały czas. Odtwarzam tę sytuację w głowie i zastanawiam się, gdzie popełniłem błąd. Mam nadzieję, że dotrę do innych, dam im do myślenia, zanim wsiądą do samochodu po pijaku - powiedział Chris Caudilla w spocie.  "

Lustro tak naprawdę było ekranem. Z więźniem można było prowadzić rozmowę. Opowiedział spotkanym klubowiczom swoją historię i próbował przekonać ich, żeby nigdy nie wsiadali za kółko po alkoholu.    

"

Podjąłem decyzję, że będę pił. Podjąłem decyzję, że będę prowadził samochód. Ty nie musisz podejmować takiej decyzji. Spójrz w lustro. Czy powinieneś dziś wsiadać za kółko? Dopilnuj, żeby znajomi też wrócili bezpiecznie do domu - powiedział Caudilla.

"

Na wszystkich osobach zrobiło to duże wrażenie.

Nie jeździj po alkoholu

Kampania społeczna została stworzona przez organizację „We save lives”. Podobne spoty mają na celu zwiększenie świadomości społecznej. I przynoszą często skutek. W miejscowości Smolec mężczyzna zauważył pijanego człowieka, który próbował odpalić samochód. Nie pozwolił mu na to, zabrał kluczyki i dokumenty. Potem szukał go na Facebooku

W Tajlandii postanowiono natomiast wprowadzić terapię szokową. Osoby, które spowodują wypadek pod wpływem alkoholu, będą musiały pracować w kostnicy przy zwłokach

Zrobiła na Was wrażenie ta kampania społeczna?

Radio ZET/MB

Więcej: